Tribuna

Paisaxe de caleta Cierva, na Antártida. Foto: Miguel Ángel Otero Soliño.

O desprendemento dos maiores icebergs antárticos, un sinal de alarma

Os investigadores da UVigo GIanluca Marino e Elisabeth Losa analizan as evidencias sobre o desxeo destes xigantes e as posibles consecuencias
Por Gianluca Marino e Elisabeth Losa Adams
O autor analiza a influencia dos hábitos de vida e unha certa determinación xenética para acadar unha lonxevidade sa. Foto: Pixabay.

Como vivir 105 anos?

Alén dos hábitos saudables, a ciencia está a descubrir que determinadas mutacións xenéticas poden favorecer a lonxevidade
Por Francisco José Esteban Ruiz
Os impactos cos tendidos eléctricos son a principal causa de morte para especies ameazadas como a aguia imperial. Foto: SOS Tendidos Eléctricos.

Por que morren as aves nos tendidos eléctricos?

As colisións contra estas instalacións eléctricas son a principal ameaza e causa de morte para varias especies ameazadas
Por Alfredo García Fernández
O avance da vacinación e o descenso na transmisión do SARS-CoV-2 levarán relaxar a normativa sobre o uso de máscara. Foto: iStock.

A vida despois da vacinación contra a Covid-19

Se todo vai ben, este verán poderemos quitar a máscara en exteriores nalgunhas circunstancias; pero cómpre chegar ao 70% de vacinación e reducir a incidencia do virus
Por Agencia SINC
Os autores estiman que as Administracións invisten arredor de medio millón de euros en cada investigador que chega á etapa posdoutoral. Foto: Pixabay.

Canto custa formar a un investigador en España? Demasiado como para perdelo

Os profesores da UDC Moisés Canle e Xosé Luís Armesto reflexionan neste artigo sobre a importancia de investir na retención do talento científico
Por Moisés Canle e Xosé Luís Armesto
Exemplar de polbo adulto na praia de Rodas, nas illas Cíes.

A fascinante intelixencia dos polbos

O cerebro dos cefalópodos amosa sorprendentes similitudes co humano; e hai outras moitas compoñentes do seu comportamento que atraen cada vez máis á ciencia
Por Lisa Poncet
Xornada de vacinación masiva en Galicia no primeiro trimestre de 2021. Foto: Consellería de Sanidade.

As vacinas, un cortalumes para a transmisión da Covid-19

Non son esterilizantes, polo que non impiden certa replicación do virus, pero evitan a gran maioría de casos graves e mortes que causa o SARS-CoV-2
Por Agencia SINC
Os pasaportes Covid son un primeiro paso cara á reactivación da mobilidade e a actividade económica máis afectada pola pandemia. Foto: Pixabay.

Por que os ‘pasaportes Covid’ serán parte da solución, mais non a única

* Un artigo de Clara Marín Desde que en marzo de 2020 a OMS declarase a Covid-19 como pandemia, as nosas sociedades tiveron que convivir con medidas excepcionais de control epidemiolóxico que inclúen a restrición...
Por Agencia SINC
Diversos estudos coinciden en sinalar un movemento global de especies do océano cara aos polos. Foto: Pixabay.

Haberá partes do océano desertas por mor do cambio climático?

O investigador da UVigo Juan Bueno analiza as evidencias dispoñibles sobre o aumento da temperatura oceánica e as súas implicacións na biodiversidade
Por Juan Bueno Pardo
O autor expón que, agás nos casos nos que exista unha contraindicación formal, recoméndase a vacinación contra o SARS-COV-2 en toda persoa alérxica. Foto: Pixabay.

Alerxia e vacinas contra a Covid-19: boas noticias