Tribuna

Fritz Haber, impulsor dos fertilizantes artificiais, mais tamén dos gases tóxicos usados na Gran Guerra. Fonte: Britannica.

Fritz Haber: o home que sacou pan do aire, pero matou a millóns de...

O químico alemán abriu o camiño á produción de fertilizantes artificiais, e logo colaborou no desenvolvemento de armas químicas na Primeira Guerra Mundial
Por Manuel Peinado Lorca
As folerpas de neve adoitan tomar formas hexagonais. Fonte: Pixabay.

Por que as folerpas de neve son hexagonais e simétricas?

O matemático Manuel de León lembra as investigacións de Johannes Kepler arredor da estrutura destes flocos
Por Manuel de León
Un recente estudo calculou que os materiais construídos polo home xa pesan máis que toda a biomasa. Foto: Pixabay.

Os materiais fabricados por humanos xa pesan tanto como toda a biomasa

Os autores expoñen o que significa este fito, calculado por un recente estudo publicado en "Nature"
Por Jan Zalasiewicz e Mark Williams
Donald Millar (esquerda), Willliam Foege (centro) e Michael Lane (dereita), impuslores do programa de erradicación da varíola, posan coa portada da revista Global Health que anuncia a erradicación da enfermidade en 1980. Foto: Biblioteca do CDC.

As enfermidades infecciosas derrotadas grazas ás vacinas

A varíola, o sarampelo ou a poliomielite causaron epidemias moito máis letais cá Covid-19 e hoxe están practicamente desaparecidas do planeta
Por The Conversation
A estratexia do queixo suízo. Fonte: Ian Mackay/elaboración propia.

O Nadal, o queixo suízo e o coronavirus: unha estratexia para reducir riscos

* Un artigo de Nin o confinamento, nin o verán, nin a obrigatoriedade das máscaras conseguiron librarnos do SARS-CoV-2. É difícil que o consigamos, é un virus con vontade de quedar. Con todo, podemos...
Por Raúl Ortiz de Lejarazu
A gripe require distintas vacinas para adaptarse aos cambios na circulación do virus. Ilustración: Pixabay.

Por que hai diferentes vacinas contra a gripe?

A catedrática de Inmunoloxía da UVigo África González analiza neste artigo como se administran os diferentes tipos de antídotos contra o virus
Por África González
Os períodos nos que hai posibilidade de transmitir o SARS-CoV-2 é un dos puntos principais de atención para conter a pandemia. Foto: Pixabay.

Covid-19: en que momento somos máis contaxiosos?

As autoras analizan os momentos máis perigosos para transmitir o virus, e como abordar o problema no caso das persoas con dificultades para confinarse
Por Müge Çevik e Antonia Ho Müge Çevik e Antonia Ho
As primeiras doses da vacina de Pfizer e BioNTech sairán cara a Reino Unido nos vindeiros días.

A vacina de Pfizer xa está en camiño: así serán os vindeiros meses

A autora advirte que, a pesar do fito científico de acadar a fórmula en menos dun ano, as medidas de prevención deberán continuar durante tempo
Por Manal Mohamed
A senescencia é un mecanismo protector para o organismo, pero que pode acabar facilitando a aparición do cancro. Foto: Wikicommons CC BY-SA 4.0.

A senescencia celular: o gran desafío para entender e tratar o cancro

O director do laboratorio de Células Nai en Cancro e Envellecemento do IDIS de Santiago aborda unha das claves no estudo dos tumores
Por Manuel Collado
"Grazas á penicilina, el volverá a casa", di un cartel publciitario de Schenley Laboratories Inc.. Foto; The National WWII Museum.

Penicilina e Covid-19: a historia repítese