Xoves 25 Abril 2024

Este é o tempo de exercicio necesario para compensar un día sentado

Unha investigación de British Journal of Sports Medicine atopou que o risco de morte aumenta a medida que diminue o tempo dedicado á actividade física

Sabemos que pasar moito tempo sentado non é bo para nós, pero canto exercicio necesítase para contrarrestar os efectos negativos para a saúde de estar sentado todo o día? A investigación suxire que ao redor de 30-40 minutos por día de suar deberían ser suficientes.

Segundo a última investigación publicada en British Journal of Sports Medicine, até 40 minutos de “actividade física de intensidade moderada a vigorosa” todos os días é a cantidade adecuada para equilibrar dez horas de estar sentado, aínda que calquera cantidade de exercicio ou mesmo estar de pé axuda até certo punto.

Esta conclusión baséase nun estudo de metanálise publicado en 2020 que analizou nove estudos anteriores, nos que participaron un total de 44.370 persoas en catro países diferentes que usaban algún tipo de rastreador de actividade física.

A análise atopou que o risco de morte entre aqueles con un estilo de vida máis sedentario aumentou a medida que diminuíu o tempo dedicado á actividade física de intensidade moderada a vigorosa.

“Nas persoas activas que realizan entre 30 e 40 minutos de actividade física de intensidade moderada a vigorosa, a asociación entre un alto tempo sedentario e o risco de morte non é significativamente diferente daqueles con pouco tempo sedentario”, explican os investigadores no seu artigo.

Noutras palabras, realizar algunhas actividades razoablemente intensas (bicicleta, camiñadas rápidas, xardinaría) pode reducir o risco dunha morte prematura ao que sería se non estivese a facer todo iso sentado, na medida en que este vínculo pódese ver nos datos acumulados de moitos miles de persoas.

Aínda que as metanálises como este sempre requiren unha unión de puntos elaborada en estudos separados con diferentes voluntarios, escalas de tempo e condicións, o beneficio desta investigación en particular é que se baseou en datos relativamente obxectivos de dispositivos portátiles, non en datos autoinformados polos participantes.

Nese momento, o estudo publicouse xunto co lanzamento das Directrices globais sobre actividade física e comportamento sedentario da Organización Mundial da Saúde 2020, elaborado por 40 científicos en seis continentes. O British Journal of Sports Medicine (BHSM) tamén publicou unha edición especial para publicar tanto o estudo como as pautas revisadas.

“Como salientan estas pautas, toda a actividade física conta e calquera cantidade é mellor que nada”, explica Emmanuel Stamatakis, investigador de actividade física e saúde da poboación da Universidade de Sydney en Australia.

“As persoas aínda poden protexer a súa saúde e compensar os efectos nocivos da inactividade física”.

A investigación baseada en rastreadores de actividade física está amplamente en liña coas pautas da OMS de 2020, que recomendan entre 150 e 300 minutos de actividade física de intensidade moderada ou entre 75 e 150 minutos de actividade física de intensidade vigorosa cada semana para contrarrestar o comportamento sedentario.

Subir as escaleiras en lugar de tomar o ascensor, xogar cos nenos e as mascotas, participar en ioga ou bailar, facer as tarefas do fogar, camiñar e andar en bicicleta preséntanse como formas nas que as persoas poden ser máis activas, e se poden administrar os 30-40 minutos de inmediato, din os investigadores, empezar aos poucos.

Facer recomendacións para todas as idades e tipos de corpo é complicado, aínda que o marco de tempo de actividade de 40 minutos encaixa con investigacións anteriores. A medida que se publiquen máis datos, deberiamos aprender máis sobre como manternos saudables incluso se temos que pasar longos períodos de tempo nun escritorio.

“Aínda que as novas directrices reflicten a mellor ciencia dispoñible, aínda hai algunhas lagoas no noso coñecemento”, explica Stamatakis. “Aínda non temos claro, por exemplo, onde está exactamente o listón de ‘pasar demasiado tempo sentado’. Pero este é un campo de investigación acelerado e esperamos ter respostas dentro duns anos”.

Por que o exercicio físico axuda a que os tratamentos médicos funcionen mellor?

É unha ferramenta barata, fácil de usar e moi efectiva coa que podemos mellorar o prognóstico da maioría de enfermidades

‘Skincare’, cuestión de saúde? : “Hai que diferenciar entre dermatoloxía e cosmética"

O experto Juan García Gavín apunta que aínda unha gran parte da poboación cre que o coidado da pel provén do mero interés estético

O sarampelo rexorde con forza en Europa: que podemos facer?

Confirmado: fumar prexudica as defensas incluso anos despois de deixalo