Xosé Lois Penas: “A luz na ciencia pretende visibilizar as dificultades das mulleres na carreira científica”

O deputado de Patrimonio da Deputación da Coruña defende as xornadas como ferramenta para superar as fendas de xénero na ciencia

Xardín do Pazo de Mariñán. Turismo de Galicia.

As IV Xornadas A luz da ciencia deron comezo hoxe no Pazo de Mariñán tras a inauguración do deputado provincial de Patrimonio, Xosé Lois Penas. Esta iniciativa do departamento que dirixe na Deputación da Coruña pon o foco nesta cuarta edición na relación entre muller e ciencia, abordando cuestións como a perspectiva de xénero da ciencia nas aulas, na realidade laboral e no enfoque da comunicación científica.

Penas afirma que estas xornadas teñen un dobre motivo; por unha parte, crear vínculos entre a sociedade científica en xeral e, por outra, poñer luz no eido das dificultades que
se atopan as mulleres á hora de formarse, incorporarse ao mercado laboral e poder desenvolver unha carreira profesional de dedicación e investigación no campo da ciencia. “Para iso, isto ten que ser un foro de debate, un lugar de encontro de diferentes visións sobre o paraugas da ciencia, mais sobre todo ten que ser un espazo onde algunhas
das nosas mellores científicas nos expliquen as súas experiencias”, engade.

A perspectiva de xénero, transversal en todas as áreas

Penas salientou o privilexio de contar estes días no Pazo de Mariñán e no Museo Nacional de Ciencia e Tecnoloxía da Coruña (Muncyt) cunha parte importante de investigadoras, comunicadoras, docentes e técnicas que van “poñer algo de luz sobre a ciencia”. O deputado defendeu tamén que as administracións deben ter “un deber divulgativo, ao mesmo tempo que lexislativo na medida das suas competencias en materia de igualdade”.

Penas salientou o labor da área de Igualdade xestionada por María Muíño, e asegurou que “todas e cada unha das áreas da Deputación deben ter en conta a perspectiva de xénero”. E non só resolver as incoherencias a través de cotas, senón facelo a través da pedagoxía e da transversalidade enmarcadas nun cambio de paradigma

Relatorios

Mireia Colom e Susaina Figuera da Fundació catalana per a la recerca i la innovació levaron hoxe ao programa o relatorio Didáctica das ciencias experimentais no que se abordaron temas como a análise da didáctica das ciencias experimentais e a segregación nas formacións científicas, a educación CTIM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería e Matemáticas), o tratamento da perspectiva de xénero e a ciencia nas aulas, a reflexión sobre a necesidade de fomentar a vocación científica e a importancia da visibilización das mulleres na ciencia e a procura de referentes.

Tamén interviron, vía streaming, Patricia Canut, Gemma Serra, Mari Luz Guenaga e Maria José Lodeiros. As xornadas continuarán mañá no Pazo da Mariñán ás 18 horas coa palestra Ciencia, investigación e xénero a cargo de María de la Fuente Freire, Elena Lendoiro Belío, Vanessa Valdiglesias García e Zulema Varela Río, todas da Rede galega de investigadoras. Rematarán o sábado no Muncyt ás 11.30 horas co relatorio Divulgación, comunicación científica e xénero a cargo de Maite Vence, de OBSERVER; Isa Loureiro, ilustradora, e Paula Otero Sánchez, divulgadora e científica do grupo de investigación xenomas e enfermidade.