Luns 27 Maio 2024

Retirada unha acacia de tres toneladas á beira do Tins, o primeiro río de España con dereitos

Un grupo de 16 voluntarios participa na primeira xornada de eliminación de especies exóticas invasoras nas marxes do curso fluvial de Outes

Un grupo de 16 voluntarios retirou o pasado domingo un exemplar de acacia negra (Acacia melanoxylon) de tres toneladas á beira do Tins, o primeiro río de España con dereitos. A actuación, que se levou a cabo no marco do proxecto ReNatur_Outes, ten por obxectivo eliminar o arborado de especies exóticas invasoras á beira do curso fluvial do concello coruñés. Os organizadores cualificaron a primeira xornada de voluntariado ambiental como “éxito absoluto”.

Os traballos xa comezaran en días previos, abatendo as árbores de maior porte. Ao abeiro do proxecto, elaboráronse cadeiras a partir dos toros das árbores que irán destinadas ao patio do CEIP Plurilingüe de Outes, deseñado polo propio alumnado. Tamén se aplicou a técnica de descasque nos tocóns para eliminar por completo estas especies.

Segundo informan dende a organización, as actividades continuarán nos próximos meses para eliminar a totalidade de exemplares de mimosa (Acacia dealbata), robinia (Robinia pseudoacacia) e eucalipto (Eucalyptus globulus) das marxes do Tins, “contribuíndo así a renaturalizar este espazo natural de grande valor”. A acción compleméntase coas realizadas no pasado inverno, cando se plantaron case 300 árbores e máis dun cento de arbustos na zona de ribeira.

Liderado polo Concello de Outes, Renatur_Outes conta coa participación de investigadores das tres universidades públicas galegas, a Fundación Montescola e o CEER (Centro de Estudos Eurorrexionais Galicia- Norte de Portugal) e o apoio da Fundación Biodiversidad do Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) no marco do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia (PRTR), financiado pola Unión Europea – NextGenerationEU.

No eixo do proxecto están a recuperación do bosque de ribeira, o control de especies exóticas invasoras, como as distintas especies de acacia presentes (Acacia dealbata e Acacia melanoxylon), a Tradescantia fluminensis ou as plantas do xénero Crocosmia, a limpeza de residuos da contorna fluvial, e a sensibilización ambiental mediante accións de voluntariado, formativas e divulgativas, fomentando a participación pública da cidadanía de Outes mediante sesións de gobernanza cidadá ao longo de toda a vida do proxecto. Desde xeito non só se pretende alcanzar unha recuperación e mellora da biodiversidade, senón xerar un compromiso social máis alá da propia vida do proxecto.

O Concello de Outes aproba por unanimidade a declaración de dereitos do río Tins