Venres 19 Abril 2024

Así é como ven o mundo os humanos e outros animais

Pensamos que os nosos ollos non están entre os mellores do reino animal. Cremos que non temos vista de lince nin de águia, senón máis ben de toupeira. Pero non é certo. Porque os gatos poden ver moi ben na escuridade, e algunhas arañas teñen 12 ollos. Pero un novo estudo suxire que deberiamos estar moi contentos co noso sentido da vista, xa que a nitidez da nosa visión está moi por riba da maioría dos outros animais.

Investigadores da Universidade de Duke compararon e clasificaron a vista de moitas especies diferentes para determinar canto de nítida ou borrosa pode ser a súa visión. Ao longo do reino animal, a maioría das especies “ven o mundo con moito menos detalle que nós”, dixo Eleanor Caves , autora da investigación.

O problema é que non lle podes pedir a unha mosca ou a un aguia que lea letras nunha táboa optométrica. En cambio, os investigadores observaron a anatomía dos ollos e utilizaron probas de comportamento para descubrir a nitidez da visión dos diferentes animais.

Os científicos utilizaron un método de medición chamado “ciclos por grao” para determinar a nitidez. Logo cargaron esa información nun tipo de software que amosaba as imaxes que verían estes animais. E os humanos poden resolver ao redor de 60 ciclos por grao, o que significa que podemos ver 60 pares de liñas paralelas en branco e negro dentro dun grao de visión.

animal-sharpness-sight-2018-edited

O equipo descubriu que os chimpancés e outros primates teñen aproximadamente o mesmo nivel de detalle que nós. Non é unha gran sorpresa. Curiosamente, non moitos animais fixérono mellor que nós, fóra dalgunhas aves rapaces que poden ver case o dobre do límite da claridade de visión humana.

Un exemplo que os investigadores mencionan é a aguia australiana de cola de cuña. Pode ver 140 ciclos por grao, útil para detectar pequenos marsupiais que se deslizan polo chan mentres as aves voan a centos de metros de altura no ceo.

Os investigadores atoparon que os peixes e a maioría das aves ven ao redor de 30 ciclos por grao, e os elefantes só poden ver ao redor de 10. Dez ciclos por grao é o nivel no que unha persoa clasifícase como legalmente cega, pero a maioría dos animais e insectos en realidade caen por baixo desa liña.

Procesamento das imaxes
Un caso curioso é que cada especie ve o que precisa. E ás veces non pode ver ben aos seus conxéneres, como é o caso das ás dunha bolboreta: as bolboretas probablemente non poidan ver os patróns das demais, pero as aves si. “O punto é que os investigadores que estudan as interaccións animais non deben supoñer que as diferentes especies perciben os detalles da mesma maneira que nós”, dixo Caves.

Tamén é importante ter en conta que as arañas, os peixes ou calquera outro animal cunha nitidez limitada poderían ver mellor do que indica o estudo, debido ás formas de “procesamento posterior” no cerebro.

O equipo só está a traballar cos ollos neste momento, e non pode dicir que fai realmente o cerebro do animal coa imaxe. O software “simplemente diche que información visual está dispoñible”.

Con todo , ningún animal pode “usar información que nunca recibiu: se a agudeza é demasiado baixa para detectar un certo detalle, probablemente non sexa algo no que o seu cerebro poida traballar máis”. A investigación foi publicada en Trends in Ecology and Evolution.

Desmontando Mitos en catro minutos, o novo pódcast da colaboración de Gciencia coa Fecyt