Boas noticias en lupus: remisión en cinco pacientes tras a terapia CAR-T

Participaron varias persoas afectadas con esta enfermidade autoinmunitaria, na que o corpo ataca por erro o tecido san

O lupus dana especialmente as articulacións e a pel, podendo causar graves danos en certos órganos.

O lupus, unha enfermidade crónica na que o sistema inmunitario do paciente ataca diferentes órganos e tecidos provocando dano e inflamación, continúa sendo un misterio para os médicos. Afecta aproximadamente ao 0,1% da poboación mundial, cunha alta prevalencia en mulleres novas.

Está provocada polos autoanticorpos —moléculas de defensa inmunitaria que atacan as propias células do organismo— e dana as articulacións e a pel, podendo causar graves deterioracións en órganos como os riles, o cerebro e o corazón.

A maioría dos pacientes son tratados con glucocorticoides e terapias dirixidas ás células T ou ás células B produtoras de anticorpos. Con todo, polo momento non ten cura, aínda que se pode controlar con medicamentos capaces de regular o sistema inmunitario e frear a inflamación.

Ademais, a recente chegada de novas terapias biolóxicas abriu novas vías de tratamento que mellorarán a calidade de vida dos pacientes. Este é o caso das células CAR-T.

Segundo un estudo publicado na revista Nature Medicine, demostrouse unha remisión sen fármacos de ata 17 meses tras este tratamento en cinco pacientes con lupus eritematoso sistémico.

Como actúan as células CAR-T

Para chegar a estes prometedores achados, o equipo de investigación, liderado por Georg Schett, da Universidade de Erlangen-Núremberg (Alemaña), tratou a cinco pacientes (catro mulleres e un home) con lupus eritematoso sistémico resistente ao tratamento con células T con receptores de antíxenos quiméricos (CAR) anti-CD19.

Segundo os autores, estas células están deseñadas para eliminar os linfocitos B produtores de anticorpos dirixíndose á proteína CD19 da súa superficie.

Durante o seguimento (entre 3 e 17 meses despois do tratamento), todos os pacientes experimentaran unha mellora dos síntomas, incluída a remisión da afectación de órganos internos, así como a desaparición dos autoanticorpos relacionados coa enfermidade, sen necesidade de seguir recibindo terapias convencionais.

O equipo destaca que os efectos secundarios habituais asociados á terapia con células CAR-T foron leves (por exemplo, febre) e non se observaron infeccións.

Máis estudos para probar a súa seguridade

Aínda que estes resultados poderían constituír unha nova opción terapéutica para os pacientes con esta patoloxía, é necesario un seguimento máis prolongado en ensaios clínicos de maior envergadura para determinar a seguridade e a eficacia da terapia con células CAR-T neste contexto, advirten os investigadores.

Referencia: Anti-CD19 CAR T cell therapy for refractory systemic lupus erythematosus (Publicado en Nature Medicine)