Xoves 18 Abril 2024

A perda de gusto ou olfacto asociada á Covid-19 pode deberse a un factor xenético

Un estudo desvela unha relación entre un conxunto de variantes nos xenes e a probabilidade de padecer estos síntomas a raíz da infección por SARS-CoV-2

Un novo estudo, levado a cabo pola empresa biotecnolóxica estadounidense 23andMe, revela un factor de risco xenético que inflúe na probabilidade de que un individuo experimente perda de olfacto ou gusto como síntomas da Covid-19. O achado foi publicado na revista Nature Genetics.

Segundo os autores do traballo, o locus xenético —lugar específico onde está localizado un xene ou outra secuencia de ADN nun cromosoma— situado nas inmediacións dos xenes UXT2A1 e UXT2A2 asóciase cun aumento do 11% na probabilidade de desenvolver calquera destes síntomas tras a infección por SARS-CoV-2. A perda do olfacto ou do gusto son síntomas distintivos do coronavirus; con todo, non todos os individuos contaxiados os experimentan, e os mecanismos responsables non están claros.

Case 70.000 persoas participaron no estudo

Adam Auton, vicepresidente da compañía biotecnolóxica, e o seu equipo levaron a cabo un estudo de asociación de todo o xenoma no que participaron 69.841 persoas (63% mulleres; 37% homes), todas elas maiores de 18 anos e que vivían en Estados Unidos ou Reino Unido. Os datos foron recollidos a través de enquisas.

Os investigadores descubriron que os xenes UXT2A1 e UXT2A2 codifican encimas que se expresan nas células que recobren o interior do nariz e participan na eliminación dos odorantes —substancias que desprenden cheiro— que se unen aos receptores implicados na súa detección. “Non está claro como participan ambos os xenes neste proceso, pero dada a súa localización e función esencial, estes xenes poderían desempeñar un papel na fisioloxía das células infectadas e a consecuente deterioración funcional que contribúe á perda da capacidade olfativa”, explican os expertos.

Os xenes UXT2A1 e UXT2A2 codifican encimas que se expresan nas células que recubren o interior do nariz

Limitacións do estudo

Este achado proporciona pistas sobre os mecanismos biolóxicos que subxacen á perda do olfacto ou do gusto relacionada co coronavirus. Con todo, os investigadores advirten que o seu estudo posúe varias limitacións. O traballo está nesgado cara aos individuos de ascendencia europea. Ademais, debeuse facer unha mellor diferenciación entre a perda do gusto e a do olfacto, xa que estes síntomas combináronse. Por último, os autores conclúen que sería beneficioso repetir o estudo clinicamente, en lugar de basearse nos síntomas declarados polos propios participantes.

Referencia: The UGT2A1/UGT2A2 locus is associated with COVID-19-related loss of smell or taste. (Publicado en Nature Genetics)

Por que aumentan as infeccións respiratorias agudas en España?

Estamos xusto no momento do incremento da curva da gripe que este ano coincidiu co Nadal e o aumento dos contactos sociais