Unha das charlas de Pint of Science 2017 en Santiago de Compostela. Foto: Anxo Iglesias.

O Courel, Vigo, A Coruña, Santiago e Ourense: a axenda galega de Pint of Science

Este luns comeza unha nova edición do festival internacional de divulgación nos bares, coa presenza de recoñecidos científicos galegos

Comezou por iniciativa de dous científicos do Imperial College de Londres en 2012, e sete anos despois, Pint of Science é xa un evento mundial. E este ano, Galicia marca unha nova fronteira alén das grandes cidades e vilas. Seoane do Courel, no corazón da serra lucense, será unha das tres sedes galegas do festival, segundo se desprende da programación provisional que xa se pode consultar na web do encontro.

Así, o restaurante Casa Anduriña será a sede do Pint of Science no Courel. Haberá dúas charlas, que se celebrarán o venres 24, fóra dos días da programación da maioría dos encontros do festival, para facilitar a asistencia de público. Ás 20 horas, o investigador Xesús Feás, membro da Academia de Ciencias Verinarias de Galicia, abordará a necesidade dunha información correcta, relevante, accesible, efectiva e baseada na evidencia científica sobre a Vespa velutina.

E ás 21.30 horas, o investigador da Universidad de Oviedo José Vicente López Bao abordará a coexistencia entre os grandes depredadores e o ser humano, e como ao longo da historia os grandes carnívoros pasaron de ser considerados especies a erradicar a especies que precisan ser protexidas, nun mundo cada vez máis dominado pola actividade humana.

Santiago de Compostela

Un ano máis, A Nave de Vidán será a sede de Pint of Science en Santiago de Compostela, neste caso os días 20, 21 e 22 de maio, ás 19.30 horas. Esta é a programación:

Luns 20 (Tecnoloxía)

Cristina Rodríguez Fontenla, investigadora do grupo de Xenómica e Bioinformática do CiMUS: Tecnoloxías de secuenciación de nova xeración: descifrando a xenética do autismo.

José Manuel C. Tubío, investigador do CiMUS: A revolución das tecnoloxías de secuenciación xenómica.

Senén Barro, catedrático da USC e investigador no CiTIUS: A Intelixencia Artificial e os seus paradoxos.

Martes 21 (Cambio climático)

Iria Fernández Silva, investigadora do Phylogenomics Lab (UVigo): Peixes + arrecifes de coral + cambio climático = ?.

Juan Picos, profesor, investigador e director da Escola de Enxeñaría Forestal da UVigo: Como afecta (e afectará) o cambio climático aos nosos bosques).

Vicente Pérez Muñuzuri, investigador do grupo de Física non Lineal da USC: O clima como motor da historia da humanidade.

Mércores 22 (Sociedade)

Ángeles Lopez Agüera, profesora da Facultade de Fisica da USC: Migrantes climáticos, realidade, causa e respuesta. A actual migración é climática?

Daniel Lanero Táboas, investigador Ramón y Cajal no grupo Histagra da USC. Por que temos un “problema” coa vivenda en España? Algunhas claves históricas.

Antonio Míguez Macho, investigador Ramón y Cajal no grupo Histagra da USC: Podemos curar o pasado? Memoria dos conflitos, conflitos de memoria.

Vigo

Neste caso, as charlas serán os mesmos días que en Santiago, no Mercado do Berbés, e tamén ás 20 horas.

Luns 20: Das clásicas vacinas á moderna medicina personalizada: un camiño cheo de controversias.

Víctor Miguel del Campo Pérez, investigador da UVigo: As vacunas: a ciencia tamén serve para previr enfermidades.

Ángel Carracedo Álvarez, catedrático da USC e investigador do grupo de Medicina Xenómica:A revolución xenómica: Un mundo de posiblidades, pero amodiño.

Martes 21: a tecnoloxía do futuro, no presente

Vojislav Petrovic Filipovic, investigador do grupo AIMEN: Impresión 3D, mitos e verdades.

Pablo Izquierdo Belmonte, investigador daUVigo: Teledetección de incendios forestais.

Mércores 22: Nanopartículas, exoplanetas e outros misterios

Ana Ulla, investigadora da UVigo: A Terra vista desde α Centauri.

José Benito Vázquez Dorrío, investigador da UVigo: Nanotecnoloxía no bar con pouca luz.

Ourense

Os días 20, 21 e 22, ás 20 horas, na cervexaría O Moucho

Luns 20

M. Julia Buján Varela. Universidade de Alcalá de Henares: O noso corpo.

Manuel Fernández e Xurxo Costoya. Grupo Ephyslab da UVigo: Ephyslab, entre o ceo e o oceáno.

Martes 21

Julio Rodríguez. Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica: Somos todos xenios? Xenética, intelixencia e creatividade.

Alejandro García Caballero, do Sergas: Que é a cognición social e como mellorala.

Mércores 22

José Ramón Salgueiro Piñeiro, da UVigo: O novo mundo dos terahercios.

Eduardo Breogán Nieto Muñiz, de Breogán Arqueoloxía: Santomé 2019 en vivo, máis aló da arqueoloxía.

A Coruña

Na Consentida, a partir das 20 horas.

Luns 20

Ánxela Bugallo, profesora da Universidade da Coruña: Pasamos de moda. Obsolescencia programada.

Ricardo Cao, catedrático de Estatística da UDC: Nesgos, nesgos e máis nesgos.

Martes 21

Nieves Rodríguez Brisaboa, catedrática de Computación da UDC: Informática e cambio social.

Moisés Canle, profesor de Quimica na UDC: Cuestión de tamaño.

Mércores 22

Gemma Rojo. Universidade da Coruña: Cousas que nunca imaxinarías do formigón.

Nuno Troitiño, Appybee fronte á Vespa mandarina.

Toda a información de Pint of Science 2019, na súa web.