O CSIC analiza a luz do Sol para mellorar o cultivo do mexillón

Batea e barco na ría de Vigo.

A radiación solar permite predecir o período e a intensidade da captación de larvas e sementes de mexillón. Esta é a principal conclusión extraída dun minucioso estudo realizado polo CSIC, que acaba de ser publicado na revista Scientific Reports, do grupo Nature. O traballo está asinado polos investigadores galegos Isabel Fuentes Santos, Uxío Labarta, Xosé Antón Álvarez Salgado e María José Fernández Reiriz, e forma parte dun amplo programa de investigación que desde hai dous decenios veñen desenvolvendo o CSIC e o grupo Proinsa, dedicado á produción de mexillón. O programa, que se leva a cabo na ría de Ares e Betanzos, ten como un dos seus obxectivos a mellora das estratexias de captación e cultivo das sementes do bivalvo. Este é un factor moi importante para o éxito comercial.

O traballo de campo desenvolveuse na ría de Ares e Betanzos

Para comprender o importante avance que supón este último estudo, é preciso coñecer o ciclo vital deste molusco. Divídese en dúas fases: unha primeira, larvaria, na que as crías nadan ata atopar un sustrato adecuado para fixarse; e unha segunda fase, a sésil, na que xa se pegan a dito sustrato. A conexión entre estas dúas fases é o asentamento larvario, que está determinado pola produción de larvas (ciclo reprodutivo) e a súa capacidade de supervivencia, desenvolvemento e crecemento. Así, detectar os factores ambientais que favorecen estes procesos é clave para unha produción óptima.

O estudo do CSIC tivo en conta, por primeira vez, a relación entre a radiación solar sobre o asentamento larvario. Tras analizar os resultados, os investigadores concluíron que a intensidade da radiación determina o comezo do período de asentamento. Deste xeito, un maior nivel de radiación solar a comezos de ano adianta a desova, mentres que se o sol sae pouco no inverno, o inicio do asentamento pódese retrasar ata xuño. Esta información permite predecir o inicio e a fin do período de captación de semente cun mes de antelación.

Debido a isto, os resultados deste traballo proporcionan unha ferramenta de gran utilidade para mellorar as estratexias de captación de semente nas rías, e desta maneira,  mellorar o proceso produtivo en Galicia, o segundo país produtor de mexillón no mundo, só por detrás de China.