Paradas e cambios de rotación no núcleo interno da Terra

Dous científicos chineses deducen que o corazón do planeta se deteu recentemente e comeza a xirar en sentido contrario

Imaxe da Terra.

A Terra está formada por varias capas: cortiza, manto, núcleo externo líquido e núcleo interno sólido. Este último é unha bóla quente e densa de ferro situada a máis de 5.000 quilómetros de profundidade que, impulsada polo campo magnético xerado no núcleo externo, pode virar de forma distinta á rotación do noso planeta.

Agora, os investigadores Yi Yang e Xiaodong Song da Universidade de Pequín (China) constataron que a rotación do núcleo interno podería terse detido recentemente e investirse, segundo publican na revista Nature Geoscience.

Para realizar o seu estudo, os autores analizaron as ondas sísmicas de terremotos case idénticos que atravesaron o núcleo interno da Terra seguindo traxectorias similares desde a década de 1960.

Así descubriron que, desde 2009 aproximadamente, as traxectorias que antes mostraban unha variación temporal significativa experimentaron poucos cambios, o que suxire que a rotación do núcleo interno se detivo.

Un ciclo de 70 anos

Tamén comprobaron que isto pode estar asociado a unha inversión da rotación do núcleo interno como parte dunha oscilación de sete décadas, cun punto de inflexión anterior a principios da década de 1970.

Isto suxire que desde esas datas, o núcleo interno foi virando gradualmente máis rápido cara ao leste, logo desacelerouse ata que a súa rotación pareceu deterse nalgún momento posterior a 2009, e logo empezar a rotar cara ao oeste. É probable que se acelere e logo se desacelere ata deterse de novo cara aos anos 40 deste século para comezar de novo o ciclo.

Segundo os autores, as variacións detectadas na rotación do núcleo interno da Terra correlaciónanse con pequenos cambios en observacións xeofísicas na superficie terrestre, como o campo magnético ou o aumento ou a diminución da duración dos días.

As variacións na rotación do núcleo interno correlaciónanse con lixeiros cambios na superficie terrestre

Os dous investigadores chineses conclúen que a oscilación no xiro do núcleo interno, que coincide con cambios periódicos no sistema da superficie terrestre, demostra a interacción entre as distintas capas da Terra.

Os resultados tamén poderían axudar a esclarecer os moitos misterios das profundidades da Terra, como o papel que desempeña o núcleo interno no mantemento do campo magnético do planeta e na velocidade de rotación e, por tanto, na duración do día, explica Nature na súa sección de noticias.

“Pero non son máis que a última entrega dun longo esforzo por explicar a inusual rotación do núcleo interno, e poderían non ser a última palabra respecto diso”, recoñece a revista.

Referencia: Multidecadal variation of the Earth’s inner-core rotation (Publicado en Nature Geoscience)