Venres 29 Marzo 2024

Un gran asteroide rochoso achegarase á Terra a próxima semana

Terá un percorrido moi seguro, polo que non hai risco de choque nun futuro próximo, malia que é considerado "potencialmente perigoso" polo seu tamaño

O asteroide que se achegará á Terra a próxima semana ten un quilómetro de lonxitude e mide aproximadamente dúas veces e media a altura do Empire State Building. Foi clasificado como “asteroide potencialmente perigoso” debido ao seu tamaño e ás súas visitas periódicas ao noso planeta. Non obstante, a visita deste mes terá un percorrido moi seguro, xa que pasará a unha distancia de 1,93 millóns de quilómetros da Terra, é dicir, 5,15 veces máis que a Lúa.

Os cálculos da súa traxectoria só teñen unha marxe de erro de 133 quilómetros, polo que non hai risco de que choquemos con este asteroide nun futuro próximo. O momento máis próximo aos nosos ceos terá lugar o 18 de xaneiro ás 21:51 UTC (4.51 pm EST). Coñecido como asteroide (7482) 1994 PC1, a roca espacial foi descuberta por primeira vez en 1994 polo astrónomo Robert McNaught no Observatorio Siding Spring de Australia.

Non é a primeira vez que este asteroide se achega á Terra

Ao rastrexar a súa traxectoria, os científicos puideron atopar imaxes del ata setembro de 1974, polo que poden estar seguros da súa traxectoria orbital. De feito, o asteroide (7482) 1994 PC1 ten un arco orbital de só 47 anos, que é o tempo que transcorre entre as observacións no noso ceo nocturno. O último achegamento produciuse hai 89 anos, o 17 de xaneiro de 1933, a unha distancia lixeiramente máis próxima (pero aínda moi segura) de 1,1 millóns de quilómetros. E segundo as estimacións, calcúlase que a próxima vez que se sitúe a unha distancia similar da Terra será o 18 de xaneiro de 2105.

A próxima visita permitirá aos astrónomos estudar máis sobre este asteroide pétreo de tipo S, que pertence ao grupo de asteroides Apolo. Trátase do grupo de asteroides máis común que se coñece, e todos teñen unha lonxitude orbital similar á da Terra: o asteroide (7482) 1994 PC1 orbita o Sol cada un ano e sete meses en tempo terrestre, a unha distancia de entre 0,9 e 1,8 veces a da Terra.

Unha oportunidade para velo

O asteroide viaxará á alucinante velocidade duns 19,56 quilómetros por segundo (43.754 millas por hora) en relación coa Terra, o que significa que terá unha aparencia similar á dunha estrela, pero viaxará polo ceo nocturno durante a noite. Cunha magnitude de 10, o asteroide será demasiado débil para ser visto a primeira ollada ou con prismáticos. Pero si se poderá ver cun telescopio de 6 polgadas.

Prevese que un asteroide deste tamaño só golpee a Terra unha vez cada 600.000 anos aproximadamente. Afortunadamente, a NASA está a probar a súa misión DART (Double Asteroid Redirection Test), cuxo obxectivo é desviar un pequeno asteroide lunar da súa traxectoria ao chocar contra el. Se funciona, podería axudarnos a desviar futuras ameazas de asteroides.