Sábado 20 Abril 2024

A Axencia Espacial Europea rexistra unha serpe de lume no Sol

O satélite Solar Orbiter captou un colosal tubo de plasma frío na superficie da estrela que chegou a viaxar a uns 170 quilómetros por segundo

Como o escintileo dunha serpe de xardín que se lanza a través da herba, unha corrente ondulante de plasma dispárase a través do sol nun novo vídeo de lapso de tempo do Orbitador Solar da Axencia Espacial Europea (ESA).

O fenómeno é causado por unha corrente de plasma frío que flúe ao longo dun longo filamento do campo magnético do sol. Plasma relativamente frío, é dicir, o plasma é un estado da materia que está tan quente que os seus electróns se eliminan, deixándoo cunha carga eléctrica. Esta carga eléctrica permítelle interactuar cos campos magnéticos, incluídos os da atmosfera solar.

As imaxes foron capturadas polo Solar Orbiter o 5 de setembro, segundo a ESA. O orbitador é un satélite que se lanzou en febreiro de 2020 para observar o sol desde un pouco máis de 42 millóns de quilómetros de distancia. Aínda que a “serpe” atravesa a superficie do sol en só uns segundos no novo vídeo de lapso de tempo, en realidade tomoulle tres horas facer a viaxe. Iso non significa que fose lento: as distancias involucradas eran tan grandes que a corrente de plasma debe moverse a 378 000 mp/h (105 000 km/h), segundo a ESA. O movemento ondulante débese á deformación do campo magnético solar.

Obtés plasma que flúe dun lado a outro, pero o campo magnético está realmente retorto. Así que obtés este cambio de dirección porque estamos a ver unha estrutura retorta“, dixo David Long, do Laboratorio de Ciencias Espaciais de Mullard. (UCL) no Reino Unido, quen encabeza a investigación do fenómeno, dixo nun comunicado .

Os investigadores están intrigados pola nova observación porque a serpe orixinouse nunha rexión do sol que logo estalou nunha eyección de masa coronal (CME). As CME son eventos que disparan miles de millóns de toneladas de plasma ao espazo. As partículas cargadas destas CME ás veces poden interactuar coa atmosfera da Terra, causando interrupcións electromagnéticas nalgunhas tecnoloxías e iluminando os ceos con coloridas auroras .

O plasma da CME adxacente á serpe tamén pasou sobre a sonda solar Parker da NASA, unha nave espacial do tamaño dun automóbil que é a primeira en ingresar á atmosfera solar. A sonda segue orbitando preto do sol, realizando observacións de CME e outros fenómenos solares. Parker Solar Probe pode medir o contido dunha CME, e a combinación destes datos coas observacións de Solar Orbiter ten o potencial de revelar novos achados sobre a física solar, segundo a ESA. Isto podería axudar a mellorar as predicións de como o clima espacial causado polas erupciones periódicas do sol afectará á Terra.