Manuel Reigosa e Alberto Núñez Feijóo, na reunión na que acordaron presentar a candidatura do laboratorio cuántico. Foto: Duvi.

Candidatura de Galicia para un laboratorio cuántico da Axencia Espacial Europea

A Universidade de Vigo e a Xunta acordan impulsar a proposta, unha oportunidade "unica", segundo subliñaron Manuel Reigosa e Alberto Núñez Feijoo

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e o reitor da Universidade de Vigo, Manuel Reigosa, mantiveron o pasado venres unha xuntanza onde formalizaron a presentación da candidatura para que Galicia acolla un laboratorio de tecnoloxía cuántica da Axencia Espacial Europea.

Feijóo e Reigosa coincidiron en cualificar esta oportunidade como “única” a nivel nacional e internacional. Non en van, este laboratorio situaría á Comunidade como referente en experimentación e investigación en tecnoloxías cuánticas e podería converterse no xerme dun futuro centro de investigación experimental e teórica sobre competencias nestas materias. Así mesmo, e baixo unha instalación compartida desde o ámbito público e privado, o laboratorio beneficiaría tamén a diversos sectores industriais como o da automoción, o naval, o aeronáutico ou o farmacéutico, que demandarán nun futuro profesionais capacitados nestas tecnoloxías.

Esta iniciativa forma parte do proxecto C-COOL da ESA, baseado na creación de distintos laboratorios en países europeos, nos que se experimentarán tecnoloxías cuánticas desenvolvidas pola axencia, ensaiando a súa validez para ser enviadas ao espazo, arredor de seis eidos: reloxos atómicos –de estroncio e iterbio-, interferometría, computación e comunicación cuántica, así como distribución de referencias de tempo e frecuencia.