Unha aplicación galega facilita o acceso a contidos culturais a persoas en risco de exclusión

A Xunta, xunto co centro de investigación AtlanTTic da UVigo, lidera o proxecto no que participan socios lusos, polacos e islandeses

Enrique Costa e Fátima García Doval durante a presentación do proxecto. Crédito: DUVI
Enrique Costa e Fátima García Doval durante a presentación do proxecto. Crédito: DUVI

Que persoas con discapacidade, migrantes, terceira idade ou con baixas cualificacións profesionais poidan acceder de xeito accesible, a través dunha aplicación, a eventos culturais, é o obxectivo do proxecto Erasmus+ Allure, unha iniciativa liderada pola Consellería Cultura, Educación, FP e Universidade da Xunta de Galicia e na que participan a Universidade de Vigo, a Asociación Empresarial de Portugal, os Obradoiros de Cultura de Lublin (Polonia) e o Centro Téxtil Islandés.

Iniciado en 2020, cun orzamento de preto de 170.000 euros, e con data de finalización fixada para o ano que vén, “este é un proxecto Eramus+ KA2o4 centrado no ámbito da educación de persoas adultas, que foi orientado cara ás actividades culturais. O resto de socios están dunha ou doutra forma relacionados coa cultura e nós somos o socio encargado de realizar os desenvolvementos propostos”, explica Enrique Costa Montenegro, docente e investigador do Grupo de Tecnoloxías da información (GTI) do centro atlanTTic da UVigo. Xunto a outros dous investigadores do Grupo de Innovación docente Desire, conforman a representación da UVigo nesta iniciativa, que permitirá coñecer a realidade da cultura en Europa desde a perspectiva da inclusión e a accesibilidade cultural, os retos que enfronta e posibles solucións que faciliten un acceso inclusivo aos recursos culturais existentes.

Unha web e unha app  

Logo da elaboración de informes que analizan que se está a facer en Europa para achegar a cultura dun xeito accesible ás persoas que o precisan, o proxecto céntrase na parte dixital, que contempla dúas actuacións: dunha banda, a elaboración dunha web (CIMA), que facilita a información ás persoas usuarias en formatos accesibles, e ,doutra, a creación dunha aplicación que xere actividades educativas accesibles para adultos. A aplicación web CIMA (Cultural Information Made Accessible), elaborada polo Grupo GTI de atlanTTic, xa está dispoñible e pode ser usada libremente e de xeito gratuíto por calquera persoa, entidade e institución, en castelán, galego, portugués, inglés, polaco, islandés e ucraíno, este último co obxectivo de facilitar o acceso da poboación desprazada polo conflito aos diferentes eventos e recursos culturais. 

A ferramenta xa pode ser usada libremente e de xeito gratuíto por calquera persoa, entidade ou institución

Deseñada co obxectivo de facilitar o acceso á información dos recursos culturais, CIMA require para ser usada achegar unha serie de datos sinxelos, para, a partir deles, xerar un documento .pdf, accesible a lectores de pantalla, con textos pictográficos e fáciles de ler e cun deseño que coida todos os detalles como tipografía, contraste de cor, iconografía ou transparencia dos pictogramas, para garantir a accesibilidade do resultado.

Deste xeito,  ponse a disposición dos programadores culturais unha nova ferramenta que permite xerar de modo rápido e en diversos idiomas folletos que poidan ser lidos en PDF para ser accesibles a persoas con problemas de visión con información relevante e de maneira accesible sobre os eventos: localización, horarios, información sobre como chegar, guías, prezos especiais, dispoñibilidade de escaleiras mecánicas ou ascensores, espazos de descanso, carreiros accesibles para cadeiras de rodas, información sobre as pezas do museo, etc.

“Precísase un acceso universal e sinxelo á información sobre eventos culturais”

ENRIQUE COSTA, investigador da UVigo

“Levamos moitos anos traballando en desenvolvementos tecnolóxicos orientados cara á accesibilidade, aínda que máis centrados en aplicacións móbiles, como se pode ver no proxecto Accegal, que codirixo”, sinala Enrique Costa, que aclara que neste caso “é a primeira vez que desenvolvemos unha aplicación web, aínda que xa tiñamos experiencia en partes dela, como o uso de pictogramas, que xa utilizaramos en aplicacións como PictoDroid Lite, talkAACtive ou PictoXacobeo”.

O punto de partida 

O proxecto Accegal, para a elaboración de solucións de accesibilidade baseadas en dispositivos móbiles, que Costa codirixe xunto á Fátima García Doval, foi o punto de partida de Erasmus+ Allure, ao detectar ambos a necesidade de facilitar o acceso aos eventos culturais a persoas adultas con discapacidade, migrantes, terceira idade ou con baixas cualificacións profesionais, que non os consideran unha alternativa de ocio real. “Pensamos que o primeiro que se necesita é un acceso universal e sinxelo á información dos eventos culturais e así xurdiu a idea do proxecto e da aplicación web CIMA”, detalla Costa.

A partir de aí, buscáronse asociacións culturais de diferentes países no que os modos de acceso á cultura fosen diferentes, a así formouse o consorcio do proxecto CIMA. “Ademais a Xunta está a fomentar esta liña de cultura inclusiva, e aí a idoneidade do proxecto”, sinala o investigador de GTI, que, explica, que pola súa banda, o persoal investigador do grupo Desire, utilizará a metodoloxía Design Thinking para definir un dos obxectivos do proxecto. 


Podes ler a noticia do DUVI na seguinte ligazón.

DEIXAR UNHA RESPOSTA

Please enter your comment!
POLÍTICA DE COMENTARIOS:

GCiencia non publicará comentarios ofensivos, que non sexan respectuosos ou que conteñan expresións discriminatorias, difamatorias ou contrarias á lexislación vixente.

GCiencia no publicará comentarios ofensivos, que no sean respetuosos o que contentan expresiones discriminatorias, difamatorias o contrarias a la ley existente.

Please enter your name here

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.