Precisamos beber dous litros de auga ao día? Unha investigación desmonta o mito

Un novo estudo publicado en 'Science' racha cun dos tópicos máis estendidos do mundo baseándose en evidencias científicas

A nova investigación publicada en Science bota luz sobre un mito bastante extendido | Pexels

Non está claro exactamente de onde vén o mito de que os humanos precisan beber dous litros de auga ao día, pero probablemente todos o escoitásemos nalgún momento das nosas vidas.

A evidencia desta afirmación vén sendo amplamente desacreditada dende hai décadas. Porén, a maioía dos estudos feitos ata o momento baseáronse en que as persoas lembrasen a cantidade de auga que foran bebendo, algo que, evidentemente, ten pouca precisión.

Para proporcionar unha estimación máis precisa da cantidade de auga que realmente precisan os humanos, un novo estudo recrutou a máis de 5.600 persoas de todas as idades de 26 países de todo o mundo.

Os investigadores deron aos participantes 100 mililitros de auga enriquecida cun 5% de auga dobremente etiquetada. A auga dobremente marcada úsase a miúdo para experimentos de metabolismo, xa que proporciona unha forma de rastrexar como de rápido se moven os químicos a través do corpo.

Este tipo de auga contén isótopos inusuais de hidróxeno chamados deuterio. Teñen un neutrón adicional dentro do seu núcleo, o que fai que os átomos individuais sexan dúas veces máis pesados que un átomo de hidróxeno normal que ten só un protón e ningún neutrón.

A auga pesada resultante, que é un 10% máis pesada que a auga normal, é segura para beber en pequenas cantidades.

Para que sexa dobremente etiquetada, esta auga pesada tamén se mestura con auga que contén un isótopo de osíxeno, Oxygen-18, que ten oito protóns e dez neutróns dentro de cada átomo (en lugar dos oito normais de cada un). Este é un tipo de osíxeno estable e natural que constitúe o 0,2% do aire que respiramos.

“Se mides a velocidade coa que unha persoa elimina eses isótopos estables a través dos ouriños no transcurso dunha semana, o isótopo de hidróxeno pode dicirche canta auga está a substituír, e a eliminación do isótopo de osíxeno pode dicirnos cantas calorías están a queimarse”, argumenta Dale Schoeller, científico nutricional e coautor do estudo.

O laboratorio da Universidade de Wisconsin-Madison, onde traballa Schoeller, foi pioneiro na década de 1980 no experimento da auga dobremente marcada en humanos.

No seu estudo recente, publicado agora en Science, o equipo mostra que a inxesta diaria de auga varía moito segundo a idade, o xénero, os niveis de actividade e o clima.

“O estudo actual indica claramente que unha medida non serve para todas as pautas de auga potable, e a suxestión común de que debemos beber dous litros de auga por día non está apoiada por evidencia obxectiva”, explican os investigadores.

As necesidades hídricas varían

Durante a investigación, a renovación da auga foi maior nos homes de 20 a 30 anos e nas mulleres de 20 a 55 anos e diminuíu despois dos 40 anos nos homes e despois dos 65 anos nas mulleres.

Os recén nacidos tiveron a maior renovación de auga como porcentaxe de toda a auga nos seus corpos, substituíndo ao redor do 28% todos os días .

En condicións similares, os homes consomen arredor de medio litro máis de auga ao día que as mulleres.

Por exemplo, un home de 20 anos que non é deportista, pesa 70 kilos e vive nun país desenvolvido ao nivel do mar cun 50% de humidade e unha temperatura media do aire de 10 °C terá unha renovación de auga de ao redor de 3,2 litros por día.

Unha muller non atlética da mesma idade que vive no mesmo lugar terá unha renovación de auga de ao redor de 2,7 litros por día.

Usar o dobre de enerxía nun día aumenta a rotación diaria de auga en aproximadamente un litro. Por cada 50 kilos adicionais de peso corporal, a renovación de auga aumenta en 0,7 litros por día.

Un aumento do 50 por cento na humidade aumenta o consumo de auga en 0,3 litros.

Algunhas persoas no estudo tiñan unha rotación de auga extremadamente alta: 13 mulleres que consumían máis de 7 litros por día, eran atletas, mulleres embarazadas ou experimentaban clima cálido, e nove homes que consumían máis de 10 litros por día.

Unha vez máis, tratábase de persoas moi activas, deportistas ou recolectores amazónicos do Ecuador. “A variación significa que apuntar a unha media non di moito”, remata Schoeller.

O recambio de auga aumentou para as mulleres embarazadas no terceiro trimestre do embarazo e durante a lactación.

As persoas que vivían un estilo de vida sedentario en ambientes interiores con temperatura controlada nos países desenvolvidos tiñan unha menor rotación de auga que as persoas que traballaban como traballadores manuais ou cazadores-recolectores nos países en desenvolvemento.

“A mellora das directrices é cada vez máis importante debido ao crecemento explosivo da poboación e o cambio climático que enfronta actualmente o mundo, o que afectará a dispoñibilidade de auga para o consumo humano”, insisten os investigadores .