Sábado 20 Abril 2024

Atopan un vínculo entre as bacterias intestinais e a depresión

O estudo publicado por Nature identifica dous tipos de microorganismos, os "coprococcus" e "dialister"

Un grupo de expertos estableceu, por primeira vez, unha relación entre dúas bacterias intestinais e a depresión, o que achega máis probas sobre a capacidade destes microorganismos para xerar “compostos neuroactivos“, segundo un estudo que publicou este luns as revista Nature.

O centro de investigación VIB (Bélxica) desenvolveu a primeira análise poboacional para demostrar a relación entre bacterias intestinais, a saúde mental e a calidade de vida. Os expertos combinaron datos de microbiomas fecais con diagnósticos de depresión de médicos de cabeceira de 1.054 participantes no chamado Proxecto Flamenco de Flora Intestinal do VIB.

Os autores identificaron grupos específicos de microorganismos que se relacionaban positiva ou negativamente coa saúde metal e, en concreto, atoparon unha pobre presenza de dous xéneros bacterianos, “coprococcus” e “dialister“, en individuos con depresión, independentemente de que recibisen ou non tratamento farmacolóxico.

“A relación entre o metabolismo microbiano intestinal e a saúde mental é un tema controvertido. A idea de que os metabolitos microbianos poden interactuar co noso cerebro e, en consecuencia, cos nosos sentimentos e comportamento, é intrigante”, indicou Jeroen Raes, do VIB.

Moitas bacterias E-coli son resistentes aos antibióticos convencionais.

Con todo, precisou, a “comunicación” entre esas dúas áreas explorouse principalmente en modelos animais. “No noso estudo con poboacións identificamos diferentes grupos de bacterias que variaban coa depresión humana e a calidade de vida en todas as poboacións”, concluiu o experto.

Por outra banda, outro grupo de científicos logrou detectar e illar máis dun cento de novas bacterias no microbioma intestinal de persoas sas, segundo outro estudo que publica a mesma revista. A investigación, liderada polo Instituto Wellcome Sanger (Reino Unido), o Instituto Médico Hudson (Australia) e o Instituto Europeo de Bioinformática (EMBL), levou aos expertos para crear a base de datos de bacterias intestinais máis completa coñecida ata agora.

Esta lista, destacan os autores, axudará a outros colegas para analizar, de xeito máis rápido e eficaz, o comportamento destes microorganismos, a súa función para manter san ao corpo humano e a súa relación con “desordes gastrointestinais, infeccións e condicións inmunolóxicas”.

En torno ao 2 % do peso corporal, lembraron, débese ás bacterias e moitas delas localízanse no microbioma intestinal, polo que calquera desequilibro nesta zona pode provocar “enfermidades e afeccións complexas”, como a síndrome de colon irritable (SSI), alerxias ou obesidade.

Con todo, apuntaron, existe un gran baleiro no coñecemento dun importante número de especies de bacterias, xa que resulta extremadamente complicado cultivalas nun laboratorio. Neste caso, os investigadores secuenciaron con éxito o ADN de 737 cepas individuais de bacterias.

A análise revelou a existencia de 273 especies de bacterias diferentes, entre as a que detectaron 173 descoñecidas ata agora, das cales 105 nunca foran illadas antes.

“Este traballo levounos a crear a base de datos pública máis ampla e completa de bacterias intestinais asociadas a enfermidades humanas (…) Este recurso cambiará fundamentalmente a maneira en que os investigadores estudan o microbioma“, sinalou nun comunicado o seu principal autor, Samuel Forster, do Instituto Wellcome Sanger e o Instituto Médico Hudson.

Descuberta a proteína responsable da sensación de frío