Un libro para coñecer a biodiversidade mariña do Ártabro

A publicación do IEO condensa o coñecemento científico sobre a produtividade biolóxica na contorna de traballo do Centro Oceanográfico da Coruña

Fondos de maërl, que conforman hábitats cunha gran diversidade de especies. Fonte: IEO.

Alén da costa galega na súa totalidade, as aguas que bañan o Ártabro posúen unha enorme riqueza biolóxica, tanto cuantitativa como cualitativa. É con motivo disto que o Instituto Español de Oceanografía (IEO-CSIC) vén de publicar o libro Biodiversidad marina del golfo Ártabro (A Coruña): 50 aniversario del Centro Oceanográfico de A Coruña.

Composta por seis capítulos, a publicación pretende recompilar e resumir o coñecemento científico con respecto da biodiversidade mariña da zona costera-marítima do golfo porque, como explica Joaquín Valencia, científico do Centro Oceanográfico da Coruña do IEO e coautor do libro, “o coñecemento científico dos mares e dos organismos que o habitan non é só unha obriga ética de calquera sociedade asentada no litoral, senón que é fundamental para alcanzar unha explotación sostible do mar, así como para coñecer as súas ameazas e potencialidades”.

A modo de introdución, o primeiro capítulo do libro resume a historia da investigación mariña na zona de estudo, mentres que o segundo introduce as características físicas do golfo Ártabro, como son a xeografía ou climatoloxía. De seguido, analízanse os produtores primarios, cunha sección relativa ao placton e outra que fai referencia ás macroalgas e fanerógamas mariñas.

Os seguintes dous capítulos versan sobre a fauna bentónica da zona, abordando primeiro as comunidades faunísticas submareais e, seguidamente, aquela dos fondos duros. Finalmente, o libro conclúe coa exposición das principais especies descargadas no porto da Coruña pola frota artesanal, describindo a súa bioloxía, capturas e biometría.

Este último volume da colección “Temas de Oceanografía” foi elaborado conxuntamente por persoal científico de diversos centros de investigación e institucións como o IEO, de parte do que participaron técnicos dos centros oceanográficos da Coruña, Xixón, Vigo e Santander. Amais, contouse tamén coa contribución do Grupo de Investigación BioCost da Universidade da Coruña, de cara a fortalecer a colaboración científica entre distintas institucións.

ReferenciaBiodiversidad marina del golfo Ártabro (A Coruña): 50 aniversario del Centro Oceanográfico de A Coruña (Publicado polo Instituto Español de Oceanografía).