Venres 29 Marzo 2024

Australia declara os coalas como animais en perigo de extinción

Os incendios, as secas e as enfermidades son as principais ameazas dos marsupiais, nunha situación especialmente vulnerable na costa leste do país

Os coalas son un símbolo nacional de Australia. Pero un símbolo cercado polas ameazas. Os incendios —sobre todo as ondas destrutivas dos últimos anos—, os longos períodos de secas e as enfermidades poñen en xaque a supervivencia desta especie. De feito, e segundo recollen no portal ScienceAlert, ao longo das últimas dúas décadas experimentouse un forte descenso da súa poboación. Por este motivo, o goberno australiano acaba de declarar os coalas en perigo de extinción en varias zonas da costa oriental do país: Nova Gales do Sur, o Territorio da Capital Australiana e Queensland.

A situación dos coalas leva décadas sendo preocupante e, de feito, hai dez anos que xa se declarara especie “vulnerable”, tamén na costa leste, onde habitan principalmente este animais. A ministra de Medio Ambiente, Sussan Ley, asegurou que dar este paso, o de incluílos na lista de animais en perigo de extinción, é unha maneira de ofrecerlles máis protección. Por outra banda, asociacións ecoloxistas están a favor da decisión, pero reclaman leis máis estritas e incentivos aos propietarios das terras, co obxectivo de que se protexan mellor os bosques onde viven os coalas.

Descenso rápido da poboación

Dende organización WWF australiana, o conservacionista Stuart Blanch apuntou: “Pasaron de estar na lista de vulnerables ao perigo de extinción nunha década. Esa é unha diminución sorprendentemente rápida”. De feito, e aínda que é complicado dar cifras concluíntes ao respecto, o Comité Científico de Especies Ameazadas de Australia estima que o número de coalas pasou de 185.000 en 2001 a 92.000 en 2021. Unha redución considerable e preocupante, á vista das últimas decisións.

Aínda que as ameazas que están a sufrir os coalas son moitas, os devastadores incendios dos veráns recentes mermaron considerablemente a súa poboación. Pero máis alá diso, o cambio climático está complicando a supervivencia da especie, con longos períodos de secas e aparición de enfermidades que comprometen a estes marsupiais. Os ataques doutros animais e as limpezas das terras complican aínda máis o escenario. O mesmo que obrigou a dar a voz de alarma a decretar a especie en perigo de extinción en Australia.

É a caza unha medida eficaz para controlar as poboacións de xabarís? Isto opinan os expertos