Especie de navalla Ensis Minor, atopada na ría de Vigo. Foto: UDC.

A UDC descobre en Vigo unha nova especie de navalla

Investigadores da Universidade da Coruña, pertencentes ao Grupo de Investigación en Bioloxía Evolutiva, en colaboración con científicos da Universidade de Wageningen (Países Baixos) e coa empresa asociada á UDC, AllGenetics, veñen de facer público un traballo de investigación en que confirman a existencia dunha especie de navalla Ensis minor na costa galega. A especie atopouse concretamente nas localidades de Lira e Vigo.

No traballo realizado polos biólogos coruñeses Joaquín Vierna, Alejandra Perina, Andrés Martínez-Lage e Ana M. González-Tizón utilizáronse ferramentas xenéticas para determinar o número de especies de Ensis que habitan na costa atlántica. Nel aséntanse as bases para a identificación xenética deste importante recurso marisqueiro mediante a metodoloxía coñecida como “DNA barcoding”.

A cuarta especie comercial

O sector marisqueiro de Galicia consideraba ata a data a existencia de tres especies comerciais de navallas, Ensis siliqua, Ensis magnus (anteriormente coñecida como Ensis arcuatus) e Solen marginatus, ás cales engádese agora Ensis minor. Segundo explican os autores do estudo, Ensis minor é unha especie que habita tanto na costa atlántica europea coma no Mediterráneo, pero a súa existencia en Galicia pasárase por alto ata a data, probablemente debido ao seu elevado parecido morfolóxico con Ensis siliqua.

Nun informe remitido en setembro aos responsables da Consellería do Medio Rural e do Mar, os biólogos da UDC recomendan que se estude qué especie de navalla é a predominante en cada poboación natural, para poder certificar o recurso marisqueiro, xestionar apropiadamente os stocks e garantir a trazabilidade alimentaria.