Venres 1 Marzo 2024

Imaxes icónicas da historia de Galicia coloreadas con intelixencia artificial

Percorrido por dez imaxes representativas de comezos do século XX reformuladas coas capacidades das novas tecnoloxías

A intelixencia artificial é un deses campos que chama a atención polas súas infinitas implicacións en calquera eido do coñecemento ou da tecnoloxía actual. Grazas a ela, un software pode aprender a medida que realiza unha tarefa para facela moito mellor. E no campo de colorear fotos, unha tarefa artesanal até non fai moito, a intelixencia artificial e o deep learning teñen moito que dicir grazas á posibilidade de recoñecer patróns e tons de grises para convertelos a viva cor sen a intervención dun ser humano.

Porteadoras en Carnota, primeiro terzo do século XX | Ruth Matilda Anderson

A aprendizaxe profunda é unha tecnoloxía que imita a aprendizaxe humana ao alimentar a un computador con grandes cantidades de datos para ensinarlle a recoñecer e procesar imaxes como o faría un humano. Ao escanear innumerables fotografías, tanto en cor como en branco e negro, o ordenador aprende a recoñecer as características que indican como se debe colorear unha fotografía, e que logo utiliza para converter automaticamente as imaxes monocromáticas en cor.

Publicidade

Emigración. Fotografía no porto da Coruña en 1957 | Manuel Ferrol

Para aprenderlle isto aos primeiros sistemas informáticos, os investigadores utilizaron un total de aproximadamente 2,3 millóns de fotografías. Para lograr cores aínda máis precisas, a tecnoloxía tamén utiliza un método recentemente desenvolvido, que conecta a información recompilada da imaxe completa coas características aprendidas de partes máis pequenas da mesma.

Fervenza do río Ézaro, 1931 | Vía @galizahaiunséculo

Por exemplo, o sistema aprende da imaxe completa se mostra unha vista interior ou exterior, ou se foi tomada durante o día ou a noite, e avalía cada parte da imaxe para características tales como plantas, area, auga e outras similares. A combinación da información e as características adquiridas da imaxe completa e os seus compoñentes fai posible unha coloración natural.

Panorámica da cidade da Coruña en 1893 | Vía @galizahaiunséculo

Con todo, a facilidade para colorear unha fotografía depende do seu contido. Os obxectos como automóbiles, edificios e roupa, cuxa cor é imposible de adiviñar a partir dunha imaxe en branco e negro, son difíciles de colorear, mentres que cousas como a auga, as árbores ou follas, cuxos cores son xeralmente fixos, pódense colorear de maneira convincente.

Illa de San Simón vista dende Redondela | Vía @galizahaiunséculo

Ao complementar información como a data, o clima e a hora en que se tomou a foto, ou a cor dos edificios e a roupa, é posible colorear as imaxes de maneira máis realista e precisa. É por iso que tamén se realizan esforzos para restaurar fotografías e documentos do pasado ao agregar a restauración manual ao proceso de coloración automatizado.

Praza Maior de Lugo en 1906 | Vía @galizahaiunséculo
Banda de música en Lugo entre 1890 e 1900 | Salvador Castro Freire

O código fonte (a estrutura subxacente dun programa, escrito nunha linguaxe de programación) dos programas desenvolvidos polos investigadores están dispoñibles para o público de forma gratuíta en varios formatos.

Porto de Vigo con barcos a vapor en 1929 | Vía @galizahaiunséculo
A rúa Progreso de Ourense en 1911 | Pacheco

Ao agregar cor ás fotos en branco e negro, as escenas e persoas do pasado, antes imposibles de ver en cor, restáuranse vívidamente e, como resultado, resúltannos máis familiares.

Mariscadora en Carril, 1926 | Ruth Matilda Anderson

DEIXAR UNHA RESPOSTA

Please enter your comment!
Please enter your name here

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.

Relacionadas

Como poñer fin aos nesgos da IA no traballo: “Os algoritmos deben ser transparentes”

A investigadora do CITIC Verónica Bolón cualifica positivamente a declaración que asinaron España e EEUU para evitar que a dixitalización vulnere os dereitos laborais
00:03:05

R de Revolta: o autogoberno irmandiño de “todos á unha”

Entre 1467 e 1469 a rebelión do poder popular arremeteu contra as fortalezas do Reino, o símbolo material da violencia dos señores

Un equipo galego usará IA para detectar contaminantes nas augas termais

Investigadores da UVigo lideran o proxecto Aquapred que predicirá a posibilidade de aparición de bacterias como a lexionela e a E. coli

A pegada dos deuses prerrománicos nos topónimos de Galicia

O estudo das inscricións de seis aras votivas no noroeste peninsular axudan a entender a mobilidade xeográfica e o culto ás deidades