Sábado 20 Abril 2024

Un gran asteroide rochoso achegarase este xoves á Terra

A NASA estima que rozará o planeta sen risco de impacto, malia que o obxecto estea cualificado como "potencialmente perigoso"

Un gran asteroide rochoso “potencialmente perigoso” pasará mañá, 28 de abril, preto da Terra. Segundo estima a NASA, posúe entre 780 metros e 350 de diámetro e entrará na órbita da Terra a unha velocidade de 37.400 km/h. Afortunadamente, espérase que o asteroide pase rozando o noso planeta sen risco de impacto.

A gran rocha, denominada 418135 (2008 AG33), no seu punto máis próximo, viaxa a máis de 30 veces á velocidade do son. Achegarase a uns 3,2 millóns de quilómetros da Terra, o que equivale, aproximadamente, a oito veces a distancia media entre a Terra e a Lúa. Isto pode parecer unha gran distancia, pero non é así segundo os estándares cósmicos.

Ademais, a NASA —segundo o portal de noticias ScienceAlert— marca como obxecto próximo á Terra calquera elemento que se achegue a menos de 193 millóns de quilómetros e denomina como potencialmente perigoso calquera obxecto de movemento rápido que se atope a menos de 7,5 millóns de quilómetros. Unha vez marcados os obxectos, os astrónomos vixíanos de preto, buscando calquera desviación da súa traxectoria prevista que poida poñelos en curso de colisión coa Terra.

OS obxectos próximos á Terra son os que se acheguen a menos de 193 millóns de quilómetros

Por outro lado, este asteroide foi descuberto por primeira vez o 12 de xaneiro de 2008 polos topógrafos do observatorio SkyCenter do Monte Lemmon, en Arizona, e pasou por última vez xunto á Terra o 1 de marzo de 2015, segundo o Centro de Estudos de Obxectos Próximos á Terra (CNEOS) da NASA. O asteroide pasa polo noso planeta aproximadamente cada sete anos, e prevese que o próximo sobrevoo sexa o 25 de maio de 2029.

Medidas de prevención para os potencialmente perigosos

Este corpo pode que non sexa o obxecto máis perigoso, pero si que está no punto de mira o chamado 467460 (2006 JF42), que ten un diámetro estimado de entre 380 a 860 metros e viaxará a aproximadamente 40.700 km/h cando pase por diante de nós o próximo 9 de maio. Se os astrónomos chegan a ver un asteroide voando directamente cara á Terra, as axencias espaciais de todo o mundo xa están a traballar en formas de desviar o obxecto.

O 24 de novembro de 2021, a NASA lanzou unha nave espacial como parte da súa misión de Proba de Redirección de Asteroides Dobres, que planea redirixir un asteroide non perigoso para desvialo fóra do seu curso. Tamén China se atopa nas primeiras fases de planificación dunha misión de redirección de asteroides. Mediante o lanzamento de 23 foguetes Long March 5 contra o asteroide Bennu, o país afirma que podería desviar a roca espacial dun impacto potencialmente catastrófico coa Terra, segundo informou anteriormente.

1. Rozar, rozar cando pasa a uns 3,2 millóns de quilómetros, casi que non vai rozar, iso son casi dez veces a distancia a lua, e a lua non nos esta desbrozando a diario.

Un clickbait mais.