Martes 5 Decembro 2023

NGC 2440: a pérola dunha anana branca nova

estrela anana branca
Créditos da imaxe: H. Bond (STScI), R. Ciardullo (PSU), WFPC2, HST, NASA; Procesado: Forrest Hamilton.

Explicación: coma unha pérola, unha estrela anana branca brilla mellor despois de ser criada a partir da súa cuncha. Porén, nesta analoxía o Sol sería un molusco e a súa vaíña descartada brillaría como a máis fermosa de todas! Na cuncha superior de gas e po, a nebulosa planetaria chamada NGC 2440 contén unha das estrelas ananas brancas máis quentes coñecida. A brillante pérola estelar pode ser ollada coma o punto brillante preto do centro da imaxe. A porción de NGC 2440 amosada abarca un ano luz aproximadamente. Finalmente, o centro do noso Sol convertirase nunha anana branca, pero non nos próximos cinco mil millóns de anos. A imaxe superior en cores falsas foi captada polo Telescopio Espacial Hubble en 1995. NGC 2440 atópase a uns 4.000 anos luz de distancia cara a constelación meridional Puppis.

A NASA detecta un enorme burato no Sol