Os narcisos son plantas de gran beleza. O novo atopado en Galicia consérvase no herbolario de Lourizán.

Atopan no Deza unha nova variedade de narciso

Na mitoloxía grega, Narciso era un mozo de gran beleza que morreu afogado nun río tras quedar absorto co reflexo da súa propia imaxe. De aí vén o ‘narcisismo‘. En botánica, o narciso fai xustiza ao mito porque é unha planta espectacular, con flores moi fermosas. Ademais, moitas especies cheiran moi ben. E algúns expertos sospeitan que por isto o seu nome provén do grego ‘narkao‘, de onde tamén deriva ‘narcótico’.

O Narcissus x Dezanus, conservado no herbolario de Lourizán.

Dende este mes, hai unha nova especie de narciso. E é galega. Trátase do Narcissus x Dezanus, que ten un apelido derivado da bisbarra do Deza, onde foi atopado por dous científicos do Centro de Investigación Forestal de Lourizán.
Os investigadores Xosé Ramón García Martínez e Francisco Javier Silva-Pando, naturais de Vigo e de Vilagarcía, publicaron o seu achado na prestixiosa revista “Candollea“, despois de facer o descubrimento no municipio de Rodeiro e incorporar a peza ao herbolario de Lourizán.
O Narcissus x Dezanus só florece en primavera e, como os da súa especie, é de gran beleza. “Caracterízase polos tépalos patentes, coroa cilíndrica non constrinxida no centro e escasamente expandida no ápico, este último dentado,” definen os autores. Ten un parente próximo que é asturiano, o Narcissus asturienses, pero diferénciase del “polo seu maior tamaño, tépalos patentes, menor diámetro da coroa, extremo desta algo máis expandido e dentes de menor tamaño,” explica Silva-Pando.
Como curiosidade, encontráronse nas illas británicas narcisos similares a este galego. Segundo explican na propia investigación, moitos bulbos de narciso foron exportados a Inglaterra no século XIX para saciar a proverbial afección dos ingleses pola xardinaría. Están descritas expedicións de botánicos ingleses recollendo bulbos indisciminadamente por toda Galicia. As hibridacións daqueles narcisos galegos deron lugar a variedades que hoxe no Reino Unido son moi parecidas ás orixinais.

Podes ler o artigo científico