Un momento do estudo sobre o peso máximo. Fonte: Universidade de Granada.

A ciencia responde: este é o peso que os rapaces deben levar nas mochilas e carros

Científicos de Granada e Liverpool estiman que é aconsellable non superar o 10% nas mochilas e o 20% no caso de levaren carros

Investigadores da Universidade de Granada (UGR) e a Universidade John Moores de Liverpool determinaron por primeira vez cal é o peso máximo que un neno debe transportar nun carro con rodas para ir ao colexio: un máximo do 20% do seu peso corporal. Do mesmo xeito, corroboraron que no caso das mochilas, a rapazada debe evitar cargas superiores ao 10% do seu peso.

Nun artigo publicado na revista Applied Ergonomics, os científicos estableceron por primeira vez a nivel mundial unhas recomendacións do peso adecuado que deben transportar os escolares de primaria cando utilizan un carro con rodas. Ata agora, déranse recomendacións de peso para as mochilas escolares, xa que son as máis utilizadas na contorna escolar mundial, pero en España, o uso dos carros escolares elévase a máis do 40%, e ata a data, non había estudos que estableceran recomendacións de peso para o uso do carro con rodas.

José Mª Heredia Jiménez e Eva Orantes González, dous dos autores do estudo. Fonte: ugr.es.

Este traballo levouse a cabo grazas a unha colaboración entre investigadores da Universidade de Granada, do departamento de Educación Física e Deportiva e o Laboratorio de Análise do Movemento e Comportamento Humano do campus de Ceuta (HubemaLab) e os investigadores de Liverpool

Estudo do peso máximo con escolares de Primaria

Neste estudo avaliouse a 49 escolares de Educación Primaria, aos que se lles analizou a cinemática (postura do tronco e extremidade inferior) mentres camiñaban sen peso, ou cunha mochila ou un carro escolar de rodas con diferentes cargas (10, 15 e 20% do seu peso corporal). Para a análise, utilizouse un sistema de captura de movemento óptico tridimensional, similar aos utilizados en películas de animación e videoxogos.

Ademais, en colaboración cos investigadores da John Moore, de Liverpool, os investigadores utilizaron técnicas estatísticas que permiten analizar as curvas de cinemática completa, é dicir, punto a punto.

As principais conclusións do estudo establecen que as maiores adaptacións ao usar carro ou mochila prodúcense nas extremidades proximais (cadeira e tronco) sen haber moita diferenza na cinemática das extremidades distais (xeonllo e nocello). Con todo, o uso do carro escolar produce menos cambios na cinemática e por iso, aseméllase máis á locomoción do neno sen carga, en comparación co uso da mochila, mesmo con pouco peso transportado.

Para finalizar e como conclusión xeral, o estudo corrobora que os escolares que utilizan mochilas deben evitar, como peso máximo, cargas superiores ao 10% do seu peso corporal, e establece, como novidade que, ao utilizar o carro, débese evitar un peso superior ao 20% do peso corporal do neno.