Identifican a proteína que fai que o cancro de pel se propague por todo o corpo

Un novo estudo descubriu que a LAP1 fai que a melanoma sexa máis agresivo ao outorgar ás células cancerosas a capacidade de cambiar a forma do seu núcleo

cientificos-liderados-3
Células de melanoma metastásico (vermello) en vasos linfáticos do pulmón (verde)

Investigadores do Instituto Francis Crick, a Universidade Queen Mary de Londres e o King’s College de Londres identificaron unha proteína crave que fai que a melanoma, o tipo de cancro de pel máis grave, sexa máis agresivo ao dar ás células cancerosas a capacidade de cambiar a forma do seu núcleo: unha característica que permite que as células migren e se propaguen por todo o corpo.

Os achados botan luz sobre un mecanismo de progresión da melanoma e poderían achandar o camiño para o desenvolvemento de novas formas de atacar a propagación da melanoma.

A propagación do cancro ou ‘metástase’ é a principal causa de morte por cancro. Para facer metástase, as células cancerosas deben separarse do tumor primario, viaxar a outra parte do corpo e comezar a crecer alí. Con todo, a contorna densa dun tumor fai que isto sexa fisicamente difícil para as células cancerosas.

No seu estudo, financiado por Cancer Research UK e publicado esta semana en Nature Cell Biology, os investigadores modelaron o comportamento de células de melanoma agresivas que poden cambiar a forma do seu núcleo para superar as limitacións físicas que atopan ao migrar a través dos tecidos.

Descubriron que as células de melanoma agresivo albergaban altos niveis dunha proteína chamada LAP1, e que os niveis elevados desta proteína estaban relacionados cun mal prognóstico nos pacientes con melanoma.

Cambiando de forma

Os científicos desafiaron ás células de melanoma agresivas e menos agresivas en experimentos de laboratorio a migrar a través dos poros nunha membrana artificial que era máis pequena que o tamaño do seu núcleo. As células agresivas procedían dun sitio de metástase nun paciente con melanoma, e as células menos agresivas procedían do tumor de melanoma orixinal ou “primario” do mesmo paciente.

As imaxes mostraron que as células agresivas podían moverse a través dos poros de maneira máis efectiva que as menos agresivas ao formar protuberancias no bordo do seu núcleo chamadas “bochas”. As análises xenéticas revelaron que estas bochas contiñan niveis máis altos da proteína LAP1, que se atopa dentro da membrana que rodea o núcleo, chamada envoltura nuclear.

Cando o equipo bloqueou a produción da proteína LAP1 nas células agresivas, as células foron menos capaces de formar estas vesículas e menos capaces de atravesar os espazos.

Un potencial marcador en pacientes con melanoma

O equipo tamén observou o mesmo patrón de expresión de LAP1 en mostras de melanoma de pacientes. Os niveis de LAP1 foron máis altos en mostras de tecido tomadas de sitios de metástasis en pacientes con melanoma en comparación cos niveis atopados en tumores primarios. Os pacientes que tiñan altos niveis de LAP1 nas células arredor do bordo do tumor primario tiñan un cancro máis agresivo e peores resultados, o que suxire que a proteína podería usarse para identificar subpoblacións de pacientes con melanoma que poden ter un maior risco de enfermidade agresiva.

Ao equipo gustaríalle investigar se a formación de bochas na envoltura nuclear impulsada por LAP1 ocorre noutras células que forman e móvense a través da contorna dun tumor, como as células inmunitarias, para determinar se este proceso noutras células axuda ou dificulta a progresión do cancro.