"Chlamydomonas reinhardtii" observada ao microscopio.

Triclosán: o desinfectante que está matando as algas

As investigadoras do Laboratorio de Microbioloxía da Universidade da Coruña Carmen Rioboo e Ángeles Cid acaban de presentar, xunto a científicos da Autónoma de Madrid, un estudo sobre o impacto do triclosan nas algas verdes da especie Chlamydomonas reinhardtii. Segundo os resultados da investigación, publicados en Aquatic Toxicology, este composto, un desinfectante presente en produtos de hixiene bucal, desodorizantes e xabóns, induce importantes cambios que desembocan na morte celular destes organismos acuáticos.

Esquema molecular do triclosán.

O triclosán é un antimicrobiano cada vez máis utilizado, e as plantas de tratamento de augas residuais aínda non están adaptadas para filtralo, polo que é vertido directamente aos ecosistemas acuáticos despois da depuración. A súa toxicidade xa fora descrita, pero descoñecíanse os mecanismos que a causaban. Agora, a investigación na que participan os científicos galegos dá un paso fundamental para entender este dano.

A través de técnicas de análise biolóxica, física e xenética, foi posible amosar que o triclosan induce, entre outros cambios, tensión oxidativa, perda de integridade e despolarización da membrana citoplasmática, redución da actividade metabólica, acidificación no interior da célula e, finalmente, a apoptose, é dicir, a morte celular. Os resultados tamén amosaron que este composto afecta seriamente á fotosíntese destes organismos.

1. Haber, si he este o motivo polo cal, nas prosimidades da EDAR de Bens as algas non medran ,sobretodo as laminarias. Antes o fondo nas Illas do Portillo Hera unha selva de algas,ahora he un desierto de pedras.