As emisión de CO2 dos volcáns non son significativas comparadas coa xeración humana.

Os humanos xeran 100 veces máis CO2 que todos os volcáns da Terra

Un novo estudo revela o brutal impacto da civilización industrial e desbota o argumento da actividade volcánica

É un argumento clásico dos negacionistas da crise climática. Din que gran parte do dióxido de carbono (CO2) responsable do efecto invernadoiro provén da actividade volcánica. Pero é falso.

Segundo un novo estudo realizado por un equipo internacional de investigadores, as emisións humanas de CO2 suman 100 veces máis que os efectos de quecemento de todos os volcáns da Terra combinados.

A cantidade total emitida polos volcáns é de só 0.3 xigatoneladas ao ano, unha pequena fracción das 37 xigatoneladas que a humanidade produciu só no ano 2018.

Iso significa que os volcáns non contribúen tanto ás emisións globais como algunhas teorías sosteñen, manipulando os datos. “Os escépticos do clima sempre citan aos volcáns como unha fonte principal de emisións de CO2, pero simplemente non é o caso”, dixo Marie Edmonds, profesora de vulcanoloxía e petroloxía no Queens College de Cambridge.

No pasado distante, houbo incidentes volcánicos estraños nunha escala similar á produción actual humana de CO2, e resultaron catastróficos. Un deses eventos de carbono foi o impacto do asteroide Chicxulub, fai 66 millóns de anos, que os científicos estiman liberou entre 425 e 1.400 xigatoneladas de CO2. Pero o impacto da civilización industrial agora está a ter un custo comparable.

“A cantidade de CO2 bombeado á atmosfera pola actividade [artificial] nos últimos 10-12 anos é equivalente ao cambio catastrófico destes eventos que vimos no pasado da Terra”, dixo Edmonds.

“Estamos no mesmo nivel de catástrofe de carbono“, agregou Celina Suárez, profesora asociada de xeoloxía da Universidade de Arkansas.

O equipo de científicos traballa no Observatorio de Carbono, un programa de investigación global fundado en 2009. Desafortunadamente, para que a Terra nivele o dióxido de carbono na súa atmosfera, pasará moito tempo. “Se reequilibrará, pero non nunha escala de tempo que sexa importante para os humanos”, dixo Suárez. Probablemente, cando se reequilibre será tarde para a especie humana.