Sábado 20 Abril 2024

A Misión Biolóxica de Galicia renóvase con Elena Cartea

O Consejo Superior de Investigacioness Científicas (CSIC) nomeou a Elena Cartea González, investigadora científica do CSIC, directora da Misión Biolóxica de Galicia (MBG), e Ana María Butrón Gómez, científica do CSIC, vicedirectora. Elena Cartea González (Vigo, 1967), que é a responsable do Grupo de Xenética, Mellora e Bioquímica de Brásicas, era dende abril de 2011 vicedirectora da MBG e releva no cargo a Pedro Revilla Temiño, do Grupo de Xenética e Mellora de Millo.
Licenciada en Bioloxía (1990) pola Universidade de Santiago de Compostela (USC), obtivo o título de doutora en 1995 pola citada universidade coa tese “Potencial do xermoplasma do millo gran para mellorar a adaptación do millo doce”, dirixida por Rosa Ana Malvar e realizada na MBG, onde desenvolveu ata o momento toda a súa carreira científica, xunto con estanzas de investigación en varios centros internacionais como o Centre de Recherches de Bordeaux e a Station de Génétique et d’Amélioration des Plantes (Francia). No ano 2000 obtivo unha praza de científica titular do CSIC e en 2008 ascendeu investigadora científica do mesmo centro.

Ana María Butrón, membro do Grupo de Xenética e Mellora de Millo, será a vicedirectora

As súas liñas de investigación versan sobre a resistencia a estreses das brásicas hortícolas (berza, repolo, brócoli…) e a calidade nutricional, cunha especial énfase no estudo de compostos con propiedades anticanceríxenas. Publicou 76 artigos en revistas científicas e foi a investigadora principal en 14 proxectos de investigación nacionais e europeos e en sete contratos con empresas. É membro da comisión avaliadora da Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva (ANEP) e de diferentes comités técnicos na avaliación e asesoramento de empresas e diferentes administracións.
Na actualidade, dirixe o proxecto financiado polo Ministerio de Economía y Competitividad titulado “Xenética e mellora de brásicas hortícolas: papel dos metabolitos secundarios”.
“Os obxectivos para esta nova etapa, que afronto con optimismo, son que a MBG continúe incrementando a súa visibilidade no ámbito nacional e internacional como centro de referencia na área das ciencias agrarias e incremente o seu persoal e promova colaboracións co sector empresarial”, apunta Elena Cartea.
A Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) é a maior e máis importante institución pública dedicada á investigación en España e a terceira de Europa. Adscrita ao Ministerio de Economía y Competitividad, o seu obxectivo é desenvolver e promover investigacións en beneficio do progreso científico e tecnolóxico.

A Misión Biolóxica é o centro de investigación máis antigo do CSIC en Galicia

En Galicia, o CSIC conta cunha delegación institucional en Santiago de Compostela e cinco centros de investigación (Misión Biolóxica de Galicia, Instituto de Estudos Galegos Padre Sarmiento, Instituto de Investigacións Mariñas, Instituto de Investigacións Agrobiológicas de Galicia e Instituto de Ciencias de Patrimonio), e está presente noutras iniciativas e entidades.
A MBG é o centro máis antigo do CSIC en Galicia. Fundada pola Junta de Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE) en 1921 en Santiago de Compostela, trasladouse a Pontevedra, grazas ao apoio da Deputación, en 1928. A súa sede está en Salcedo, onde ocupa un terreo de 12 hectáreas con tres edificios principais: O Pazo, Cruz Gallástegui e Miguel Odriozola.
O centro, adscrito á Área de Ciencias Agrarias, ocúpase do estudo dos principais cultivos de Galicia, abranguendo diversos aspectos de conservación e caracterización de recursos fitogenéticos, mellora, xenética e resistencia a estreses do millo, a vida, o feixón, o chícharo, as brásicas e os piñeiros.
Na actualidade, traballan na MBG 75 persoas, das que 13 son científicos en equipo e oito investigadores postdoutorais, e o centro conta con seis grupos de investigación: Bioloxía de agrosistemas; Bioquímica da vide; Xenética, mellora e bioquímica de brásicas; Xenética e ecoloxía forestal; Xenética e mellora de millo e Viticultura.