Martes 5 Decembro 2023

Sharpless 308: a burbulla estelar

Créditos da imaxe e copyright: Kfir Simon.

Explicación: inflada polos ventos rápidos procedentes dunha estrela masiva e quente, esta burbulla cósmica é enorme. Catalogada coma Sharpless 2-308 atópase a uns 5.200 anos luz de distancia cara a constelación do Can Grande (Canis Major) e cobre lixeiramente máis do ceo que unha Lúa chea. Iso equivale ao diámetro de 60 anos luz a súa distancia estimada. A estrela masiva que creou a burbulla, unha estrela Wolf-Rayet, é a brillante preto do centro da nebulosa. As estrelas Wolf-Rayet teñen unhas 20 veces a masa do Sol e pénsase que están nunha breve fase pre-supernova de evolución de estrelas masivas. Os ventos rápidos desta estrela Wolf-Rayet crean a nebulosa con forma de burbulla mentres varren máis lentamente o material que moven desde unha fase máis temperá de evolución. A nebulosa levada polo vento ten unha idade duns 70.000 anos. A emisión relativemente feble captada nesta gran imaxe está dominada polo brillo dos átomos de osíxeno ionizado cartografados nun ton azul.

As dúas choivas de estrelas que non podes perder de aquí a final de ano