Descobren que as serpes teñen dous clítoris

Ata o de agora confundíronse estes órganos con hemipenes ou glándulas odoríferas. A súa vida sexual podería ser máis complexa do que se cría

A disección da víbora da morte revela hemiclitoros de forma triangular | La Trobe University

O 2022 foi un gran ano para o clítoris. En xaneiro, os científicos descubriron que os golfiños nariz de botella teñen un gran clítoris en forma de S que podería estar mellor situado para o pracer que a versión de nosa propia especie.

E, xusto o mes pasado, os investigadores déronse conta de que unha vez máis subestimaran o órgano sexual feminino, cando un estudo mostrou que máis de dez mil terminacións nerviosas inervan o órgano eróxeno feminino humano.

Agora, por primeira vez, os científicos descubriron o órgano sexual equivalente nas serpes femia, eliminando unha serie de conceptos erróneos no proceso.

A bióloga reprodutiva Megan Folwell da Universidade de Adelaide en Australia e os seus compañeiros retiraron as capas dos xenitais de serpes femia en nove especies diferentes, utilizando técnicas de disección e micro-CT.

Descubriron que, do mesmo xeito que os seus contrapartes masculinas que teñen dous penes (chamados hemipenes), as serpes femia teñen dúas hemiclitoros que forman unha estrutura triangular que varía en tamaño e forma.

Era unha estrutura tan prominente que era completamente diferente aos hemipenes e claramente diferente ás glándulas odoríferas e o tecido circundante“, explica Folwell. “A variación entre especies e a presenza de fibras nerviosas foi incrible!”, inclúe.

Dada a fascinación dos científicos cos órganos sexuais creativos dos réptiles, podería preguntarse como se perderon os hemiclitoros de serpe.

Para ser xustos, as partes reprodutivas das serpes femia non saen como o fan os hemipenes. A diferenza dos hemiclitoros das lagartijas, que son eversibles (o que significa que se poden sacar do corpo e volver meter), os hemiclitoros das serpes carecen de músculos retractores.

Tampouco están adornados con espiñas ou ganchos como o están as partes masculinas. Os hemiclitoros eran pequenos e delgados nalgunhas especies de serpes que estudou Folwell. Pero outros eran grandes e rechamantes, ocupando a maior parte da rexión anterior da cola, presumiblemente fáciles de detectar se un se preocupaba por mirar.

Folwell axiña detectou algunhas outras diferenzas crave que distinguen aos hemiclitoros de serpe. Mirando seccións de tecido dunha especie, a víbora da morte australiana (Acanthophis antarcticus), baixo o microscopio, Folwell e os seus colegas atoparon que os hemiclitoros consistían en tecido eréctil repleto de células sanguíneas e feixes de nervios, pero sen as espiñas dos hemipenes masculinos.

“Estas características histolóxicas suxiren que os hemiclitoros das serpes teñen un significado funcional no apareamento e mostran definitivamente que os hemiclitoros non son hemipenes ou glándulas odoríferas subdesarrolladas”, como suxeriron outros estudos, escriben Folwell e os seus colegas no seu artigo publicado.

A presenza de corpos eréctiles con glóbulos suxire que os hemiclitoros énchense de sangue, mentres que a presenza de abundantes feixes de nervios suxire que a súa estimulación pode proporcionar retroalimentación sensorial ás femias”, argumenta.

Este é un achado importante porque suxire que as serpes poderían usar a estimulación sensorial para atraer a unha parella, en lugar de que os machos coaccionen ás femias para ter relacións sexuais, como os científicos pensaban que era o caso. Pero Folwell sinala que os hemiclitores tamén poderían desempeñar un papel na estimulación da ovulación ou o envío de sinais para almacenar esperma no oviducto, como o fan os réptiles, ás veces durante anos.

Aínda hai moito que non sabemos, porque os hemiclitores de serpe recentemente descritos son outro exemplo máis do descoido científico do clítoris feminino. “Este descoido atrasou a nosa comprensión da bioloxía reprodutiva e o comportamento das femias na natureza“, escriben Folwell e os seus colegas .

Antes desta investigación, os estudos dos xenitais femininos en lagartos e serpes eran escasos, o que levou a algunhas conclusións agora cuestionables.

Os científicos a miúdo asumiron que o clítoris dos réptiles é un remanente dun órgano, perdido na evolución, ou unha mala imitación dos hemipenes masculinos. Cando os hemiclitoros se describiron por primeira vez nos lagartos monitores en 1995, presentáronse como “imaxes especulares en miniatura dos hemipenes dos machos” e apenas se estudaron desde entón .

Os biólogos tamén confundiron as glándulas odoríferas cos hemiclitoros das serpes, e mesmo suxeriron que os hemiclitoros poderían desempeñar un papel estimulante para as serpes macho.

Evidentemente, hai moito que aclarar sobre este órgano pouco estudado. Dadas as diversas formas e tamaños dos hemiclitoros das serpes, Folwell e os seus colegas argumentan que os hemiclitoros convertéronse en órganos especializados baseados nas diferenzas de cortexo e apareamiento entre as especies de serpes.

“Agora podemos comezar a investigar máis sobre cal é a función desta estrutura e que impulsa esta evolución do clítoris en todas as especies”, remata Folwell.

O estudo foi publicado en Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.