Sábado 20 Abril 2024

Confirmado o peixe cebra para estudar doenzas inflamatorias humanas

O Consello Superior de Investigacións Científicas deu un paso máis na liña de investigación que desenvolve en Galicia achega do peixe cebra (Danio rerio) como modelo de estudo en determinadas doenzas de peixes cultivados e de humanos. Así, científicos do CSIC no Grupo de Inmunología e Xenómica do Instituto de Investigacións Mariñas (Vigo) observaron que a resposta inflamatoria aguda e os seus mecanismos de transcrición ante LPS, un compoñente bacteriano que activa unha potente resposta inflamatoria por parte do organismo hospedador, están correlacionados entre a devandita especie e os mamíferos.

Equipo do Instituto de Investigacións Mariñas de Vigo, liderado por Antonio Figueras (sentado).

A revista Scientific Reports, do Grupo Nature, publica os resultados do traballo de investigación que deu lugar a este achado e que se desenvolveu no marco dos proxectos ‘Aquagenomics’ e ‘Trainedfish’, financiados polo Ministerio de Economía, Industria e Competitividade.

“Coñecer as vías moleculares que regulan a resposta inflamatoria é esencial para avanzar no coñecemento dalgunhas enfermidades humanas. Entre os animais modelo que se empregan para iso emerxeu nos últimos anos o peixe cebra, que se empezou a propoñer para estudos sobre a resposta inmunolóxica en vertebrados. As súas vantaxes son numerosas (pequeno tamaño, ciclo de vida rápida, facilidade de cría e modificación xenética e a transparencia dos seus embrións). Con todo, sábese que hai notables diferenzas entre a resposta inmune dos mamíferos e o peixe cebra, entre elas, a diferente susceptibilidade ao LPS, un compoñente bacteriano que activa unha potente resposta inflamatoria por parte do organismo hospedador e na investigación biomédica emprégase para a indución de respostas inflamatorias agudas en mamíferos”, explican Antonio Figueras Huerta e Beatriz Novoa García, responsables do estudo.

Neste contexto, os científicos analizaron a modulación transcriptómica de diferentes tecidos do peixe cebra fronte a LPS co obxectivo de caracterizar a súa resposta xenómica despois dun episodio de tensión aguda e determinar se a citada especie pode reproducir con precisión o proceso inflamatorio agudo en mamíferos.

“Estamos ante un prometedor modelo de estudo para moitas enfermidades humanas”

“A investigación desenvolveuse a través de ensaios en laboratorio dirixidos a analizar a modulación transcriptómica durante a resposta inflamatoria aguda do peixe cebra e en determinados tecidos do animal (ril, fígado e tecidos musculares), utilizando para iso ferramentas xenómicas. O fin último era coñecer e comprender mellor a resposta inflamatoria do peixe cebra ao LPS para establecer as diferenzas e similitudes entre a devandita resposta e a dos mamíferos”, afirma Gabriel Forn-Cuní.

“Debido á similitude nos seus estímulos, podemos afirmar que a resposta do peixe cebra a LPS e da os mamíferos está correlacionada. Por tanto, confírmase que a resposta xenómica do peixe cebra pode reproducir o proceso inflamatorio dos mamíferos. Aválase a nivel científico, deste xeito, o uso deste animal para o estudo de patoloxías inflamatorias en seres humanos”, conclúen os investigadores.

“Estamos ante un prometedor modelo de estudo para moitas enfermidades humanas, sobre todo a nivel molecular, tendo presente, con todo, que estes animais poden non reproducir todos os aspectos das mesmas e que aínda queda moito por investigar”, apuntan.

Estudos científicos previos realizados por este grupo de investigación xa apuntaran cara á súa utilidade como modelo de estudo en biomedicina, validando o seu uso en investigacións sobre enfermidades inflamatorias humanas ou a resposta inmune innata antiviral. Tamén permitiran a descrición de que a sinalización da inflamación inducida por LPS está evolutivamente ben conservada entre o peixe cebra e mamíferos.

O artigo científico pode consultarse