Unha proteína permite desenvolver antifúnxicos contra a candidiase

Investigadores de Madrid descobren que a molécula Prn1 é esencial para protexer no fungo Candida albicans ás células de axentes oxidantes

A proteína Prn1 na especie de fungo Candida albicans (responsable da candidiase) é esencial para protexer a célula. Ao mesmo tempo, pode ser unha diana para antifúnxicos, xa que, se non está presente, o fermento é máis sensible ao estrés oxidativo, segundo demostra un estudo da Universidade Complutense de Madrid (UCM) publicado na revista Antioxidants.

Prn1 atópase principalmente en fungos patóxenos como Candida albicans ou Aspergillus nidulans. Segundo o traballo, a ausencia desta proteína produce unha menor resposta antioxidante a peróxido de hidróxeno (auga osixenada), un dos axentes producidos polos macrófagos (tipo de glóbulos brancos que defenden aos organismos no sistema inmunitario).

“O coñecemento dos sistemas que estes fungos patóxenos posúen para sobrevivir ao ataque do sistema inmunitario é esencial para o descubrimento de novas dianas para o desenvolvemento de novos antifúnxicos”, destaca Víctor Arribas, investigador do departamento de Microbioloxía e Parasitoloxía da Facultade de Farmacia da UCM.

Para levar a cabo a investigación, utilizáronse técnicas microbiolóxicas para estudar o fenotipo das células de Candida albicans que non teñen a proteína Prn1 cando se expoñen ao estrés oxidativo que produce a auga osixenada. Este axente imita a acción oxidante das células do sistema inmunitario como os macrófagos.

Alternativas a infeccións fúnxicas

Na investigación tamén se utilizou citometría de fluxo para determinar a morte celular das C. albicans en resposta ao axente oxidante. Ademais, utilizouse microscopia de fluorescencia para determinar a presenza de axentes oxidantes no interior celular.

Para analizar a expresión diferencial das proteínas nas células mutantes que carecen da molécula Prn1, a principal metodoloxía utilizada no estudo foi a espectrometría de masas que nos axuda a determinar a abundancia relativa das proteínas dentro da célula en presenza e ausencia da auga osixenada.

“O descubrimento de novos antifúnxicos é de suma importancia debido á crecente ameaza das infeccións fúnxicas, especialmente en poboacións vulnerables”, declara Concha Gil, catedrática e directora do Centro de Apoio á Investigación de Técnicas Biolóxicas da UCM. “Ademais, a medida que aumenta a resistencia aos antifúnxicos existentes, é crucial desenvolver novas terapias que sexan efectivas contra unha ampla gama de cepas fúnxicas”, conclúe.

Referencia: Unravelling the Role of Candida albicans Prn1 in the Oxidative Stress Response through a Proteomics Approach (Publicado en Antioxidants)