Venres 23 Febreiro 2024

Un equipo da USC avanza no control da condutividade térmica dos cristais líquidos

O traballo elaborado polo CiQUS acaba de ser destacado na portada da revista Journal of Materials Chemistry C

A condutividade térmica nos cristais líquidos pode ser modificada tras dopar este material con moléculas de azobenceno e irradialo con luz. É a principal conclusión á que chega un novo estudo levado a cabo entre dous grupos do Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares (CiQUS) da Universidade de Santiago de Compostela e que agora foi destacado na portada do último número de Journal of Materials Chemistry C.

Determinados desafíos actuais, por exemplo previr o sobrequecemento dos dispositivos electrónicos mediante a disipación térmica, poderían abarcarse mediante o deseño de novos materiais funcionais cuxa condutividade térmica poida ser regulable. Entre estes materiais de interese atópase a familia dos cristais líquidos, con aplicacións tan atractivas como as pantallas LCD de moitos aparellos electrónicos. O novo estudo demostra que as moléculas de azobenceno poden ser utilizadas para controlar a condutividade térmica dos cristais líquidos empregando luz ultravioleta.

“Os azobenzenos son un tipo de moléculas cuxa estrutura cambia coa luz, polo que ao engadilas ao cristal líquido o transporte térmico de todo o sistema pode ser modificado directamente se se irradia con luz” explica Noa Varela, doutoranda do CiQUS e primeira autora do estudo. “Dependendo da disposición molecular do cristal líquido, coa iluminación poderíase conseguir de maneira reversible un incremento ou unha diminución da condutividade térmica, a temperatura ambiente”. Dada a enorme variedade de cristais líquidos, o traballo xurdido da sinerxia entre os grupos de María Giménez e Fran Rivadulla abre novas posibilidades para o deseño de conmutadores térmicos efectivos a partir de materiais moleculares.

A USC desenvolve un novo método para a entrega directa de fármacos no interior celular