O 28 de decembro de 2002, cando o chapapote do Prestige sepultaba as súas esculturas e rodeaba a súa caseta, Manfred Gnädinger, Man de Camelle, apareceu morto. Gran parte da súa obra artística segue sendo descoñecida para o público catorce anos despois. Esta semana, o Concello de Camariñas e a USC firmaron un convenio de colaboración para estudar o legado documental do anacoreta.
A iniciativa xurdiu hai uns meses, despois da visita a Camelle do profesor de Literatura Comparada César Domínguez Prieto, xunto aos seus alumnos de Ecocrítica. O principal obxectivo da iniciativa será organizar, clasificar e analizar o legado de Man para “comprender o proceso persoal e artístico que levou á transformación de Manfred Gnädinger, un mozo alemán que chegou a Camelle a comezos dos anos 60, no anacoreta Man.
Ata o de agora, segundo sinalou na sinatura do convenio a directora do Museo de Man, Andrea Serodio, ata o de agora aínda non se estudou a documentación que Gnädinger acumulou durante as décadas nas que viviu en Camelle.
Meréceo. Namorouse da nosa terra e ficou aquí levando unha vida ermitaña. Sempre decía que para vivir só necesitaba o que a terra lle daba. Onde teño que firmar ou que teño que facer pa concienciar a quen lle corresponda,que as obras feitas con corazón é pasión,son obras de arte. Él era y será…nuestro Gaudí gallego. Todo un orgullo haberte conocido Man
Eu coñecino fai miotos anos,e incluso estiven dentro da sua casiña tomando café. Alí dentro era coma estar nun museo,tiña preciosidades e fíxome pintar un debuxo é unha escutura.Decíame que pintara con cores que me saisen da alma. Eu tiña 19 anos. Chegamos a falar en alemán un vo rato. Era afable,cordial. Cando se diu conta que a miña parella por aquel entonces falaba alemán (eu só o chapurreaba,pero o mezclaba co inglés) a sua amabilidade aumentou con nos,por iso o café. Volvín anos mais tarde,co meu fillo de 6-7 meses. Por favor,fagan algo por conservar o seu legado,meréceo enamorousr
Xa era hora. Resulta ofensivo o estado de abandono no que se atopa a sua obra. Unha vergoña da que e responsable primeiramente o pobo de camelle. Gracias a Man moita xente situamos a camelle no mapa