Xoves 25 Abril 2024

O matemático Juan José Nieto Roig entra na Academia Galega de Ciencias

O matemático Juán José Nieto Roig xa é novo membro de número da Real Academia Galega de Ciencias. Tras do seu discurso de ingreso, titulado Matemáticas para a Complexidade, recibiu os distintivos da súa nova condición, o Diploma, de mans do Reitor da USC, e a Medalla, que lle foi imposta polo Presidente da RAGC. Ao acto, que estivo moi concorrido, asistiron, entre outras autoridades, os Reitores das Universidades de Santiago e A Coruña. A sesión foi clausurada polo Presidente da Academia, Miguel Ángel Ríos, quen resaltou o papel fundamental das matemáticas na formación dos centíficos do século XXI.

Juan José Nieto (A Coruña, 1958) é catedrático da área de Análise Matemática desde 1991. Cunha experiencia docente de máis de 35 anos, na actualidade dirixe o grupo de investigación sobre Ecuacións Diferenciais non Lineais da USC e é, segundo a ISI Web of Knowledge, o terceiro investigador máis citado a nivel mundial no campo das matemáticas.

Cunha nova incorporación, a RAGC continúa o seu proceso de impulso e renovación

A partir das súas máis de 300 publicacións científicas conta xa con máis de 11.000 citas. Foi bolseiro Fulbright en Estados Unidos e profesor visitante na Universidade de Texas. Exerceu como vicedecano e decano en funcións da Facultade de Matemáticas da USC nos anos 1989 e 1990. No período 2002-2010, foi director do Instituto de Matemáticas da Universidade de Santiago de Compostela e, desde o ano 2007, é o coordinador científico do nodo en Galicia do Instituto Español de Matemáticas.

Coordinador do Máster en Matemáticas da USC entre 2009 e 2014, dirixiu seis teses doutorais e na actualidade atópase dirixindo dúas máis.Entre 2009 e 2012 exerceu como editor-xefe da revista Nonlinear Analysis: Real World Applications, que naquela etapa ocupaba a posición 7 entre un total de 247 revistas na súa categoría. Na actualidade, colabora como editor en varias revistas científicas de alto impacto a nivel internacional. Ten sido avaliador ou asesor para distintas organizacións españolas (ANECA, ANEP, ACSUG, etc.) e internacionais, como a National Science Foundation (Estados Unidos) e outras europeas e doutros países (Chile, Xeorxia, Australia e Portugal, entre outros.

O matemático Eduardo García Río ingresa na Academia de Ciencias