Recreación artística dun dos posibles géyseres de Europa. Fonte: NASA/ESA/K. RETHERFORD/SWRI.

Confirman a existencia de ‘géyseres’ en Europa, unha das lúas de Xúpiter

Géyseres como os de Islandia, pero nunha lúa de Xúpiter. A NASA confirmou esta semana a existencia de chorros de auga que emanan da superficie de Europa, un dos satélites do maior planeta do Sistema Solar, e descuberta por Galileo Galilei. Os resultados da revisión dos datos recollidos pola sonda que levaba o nome do astrónomo renacentista, que se achegou á lúa Europa por última vez en 1997, reafirman a evidencia destes géyseres.

Desde hai anos, Europa, cuberta por unha capa de xeo baixo a que se cre que existe un océano de auga salgada, é un dos astros con máis probabilidades de ser apto para a vida, segundo as pescudas dos científicos. Deste xeito, tanto a NASA como a Axencia Espacial Europa proxectan futuras expedicións para coñecela mellor. No pasado, o telescopio Hubble xa observara a posibilidade da presenza destes géyseres en Xúpiter e Encélado, un dos satélites de Saturno. E os datos de Galileo insinuaban que algo semellante podía acontecer en Europa, así que afondaron naquela información.

Os datos incrementan as expectativas sobre as futuras misións a esta lúa, que podería albergar vida

A sonda detectara cos seus sensores magnéticos e de plasma unhas alteracións que se correspondían cun veo de auga expulsado desde a codia. A análise desta información, publicada este luns na revista Nature Astronomy, indica que existe unha zona de Europa, duns 1.000 quilómetros de lonxitude, que podería albergar este tipo de actividade, aínda que non se puido determinar se era unha ou varias as plumas de auga que emerxen da superficie.

A publicación destes novos resultados incrementa as expectativas das futuras misións a Europa. En 2022 está previsto o lanzamento das sondas Juice (JUpiter ICy moons Explorer), da Axencia Espacial Europea, e Europa Clipper, da NASA. Coa presenza destes géyseres, a exploración dos océanos da lúa será bastante máis sinxela.