Revelan a estratexia que utiliza o herpes para ‘conquistar’ o sistema nervioso

O estudo sobre o virus, presente en 2 de cada 3 humanos, podería axudar a obter candidatos a vacinas que preveñan a infección

O virus do herpes é un dos patóxenos máis
O virus do herpes é un dos patóxenos máis "exitosos", xa que está presente (aínda que moitas veces latente) en 2 de cada 3 persoas.

Un estudo realizado por investigadores da Universidade Northwestern dos EUA e publicado por Nature atopou unha peza clave do quebracabezas que converte ao virus do herpes nunha arma moi complexa de combater por parte do organismo. Un dos riscos asociados a esta infección é que chegue ao sistema nervioso, causando complicacións de saúde. Este achado pode sinalar, segundo os seus autores, o camiño cara a novas formas de tratar e mesmo previr os efectos do herpes.

Esta enfermidade é moi común no mundo, aínda que moitas veces fica latente. Estímase que está presente en dous de cada tres seres humanos, ben sexa na súa variedade de transmisión oral, a tipo 1 (HSV-1) ou sexual (HSV-2). Adoita ser, por tanto, silencioso, pero pode manifestarse de cando en vez, impulsado por diversos factores, como as ampolas en determinadas partes do corpo. En ocasións é máis grave, como os que afectan aos ollos, a súa evolución mesmo pode comprometer a visión, encefalite, e noutros casos, como os procesos de embarazo, a transmisión de nai a feto pode ser fatal. E mesmo chegou a vincularse á posible aparición de demencia.

A pesar das diversas estratexias deseñadas para combatelo, o virus do herpes é capaz de esquivar o sistema inmunitario e acadar o sistema nervioso periférico. O traballo publicado en Nature revela a estratexia que usa o patóxeno para ficar neste sistema, o que podería abrir a porta a tratamentos preventivos, como vacinas.

O estudo, liderado polo equipo do profesor Gregory Smith, explica como o herpes secuestra unha proteína das células da pel e convértea nunha especie de aliada que a axuda a viaxar ata o sistema nervioso periférico. Estas características convérteno, segundo o científico, “posiblemente nos patóxenos máis exitosos coñecidos pola ciencia“. “O virus precisa inxectar o seu código xenético no núcleo da célula para producir copias de si mesmo. A gran pregunta é: como chega ao núcleo dunha neurona?”, di Smith.

Como moitos outros virus, o herpes usa unha especie de ‘motores’ de proteínas, neste caso a quinesina, que o axuda a chegar ás neuronas. “Ao saber como o virus acada esta fazaña, podemos averiguar como evitar que aconteza”, engade o investigador. “Se podemos evitar que asimile a quinesina, teriamos un virus que non podería infectar o sistema nervioso e, por tanto, un candidato para unha vacina

ReferenciaHerpesviruses assimilate kinesin to produce motorized viral particles (Publicado en Nature).

1. Sería moi importante acadar unha vacina contra os herpes por estar presentes en tantos humanos
    e que a medida que o noso sistema inmune se
    descoide pode producir os un bo disgusto .

No IRPF debería haber un apartado para donar á