Venres 19 Abril 2024

Científicos do CiQUS de Santiago descobren un novo tipo de líquido

Os investigadores da USC comprobaron que a compresibilidade ou a capacidade calorífica deste fluído amosan un comportamento particular

Científicos da USC no Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares (CiQUS) acaban de demostrar a formación de novas estruturas  supramoleculares en disolucións  acuosas, o que abre a porta a un novo tipo de líquidos con novas propiedades  fisicoquímicas. O traballo froito da colaboración entre diferentes grupos de investigación do centro, publicouse na revista Angewandte Chemie.

“Se puidésemos observar o comportamento das moléculas de auga cunha cámara  ultrarrápida, veriamos que cada unha delas está unida a outras catro moléculas, formando un  tetraedro”, explican os científicos. Esta estrutura é dinámica, mantense estable durante un período de tempo moi curto, reorganizándose continuamente ao tratarse dun líquido. “As propiedades físicas e químicas da auga dependen en gran medida da devandita estrutura, de que as distancias e ángulos entre as moléculas de auga que forman ese  tetraedro non se vexan alteradas”, apuntan. “E iso é exactamente o que sucede cando disolvemos compostos orgánicos en auga líquida,  destorcendo a súa estrutura molecular nun fenómeno coñecido como  solvatación  hidrofóbica”, continúan.

Nesta ocasión, os investigadores descubriron unha forma de reordenar as moléculas de auga que xera un novo tipo de fluído. “Demostramos que utilizando moléculas orgánicas cunha disposición particular das súas cadeas  hidrocarbonadas podemos inducir unha estruturación das moléculas de auga diferente ás que coñecemos” sinala Francisco Rivadulla, coautor do traballo. Xunto ao grupo de María Giménez-López comprobaron que a velocidade de transferencia de enerxía en forma de calor ou a velocidade de transmisión de son nesta nova substancia é moito menor que na auga pura. Tamén a súa compresibilidade ou a capacidade calorífica mostran un comportamento singular, o que aumenta o seu interese en numerosas aplicacións tecnolóxicas.

A colaboración entre ambos os dous grupos de investigación do CiQUS foi clave neste descubrimento. “Estabamos a estudar este fluído molecular cando nos demos conta da ausencia dos puntos de fusión e conxelación que normalmente se atopan na auga mediante medicións  calorimétricas. Empregando resonancia magnética nuclear, tamén podiamos observar difusións anormalmente lentas dos catións disolvidos” explica Giménez-López, á fronte do grupo FunNanoMat LAB. Ao mesmo tempo, o laboratorio de Química de Materia Condensada liderado por Rivadulla atopábase investigando a posibilidade de utilizar a condutividade térmica para determinar cambios na estrutura dos líquidos e outras fases condensadas non cristalinas. A complementariedade e experiencia de ambos os dous grupos na materia abriu deste xeito unha posibilidade única para entender e evidenciar de forma conxunta as pouco usuais propiedades deste novo fluído.

1. Pode que a cara oculta do xenoma teña máis interés para a saúde humana que a cara oculta da lúa . Nraboa polas vosas pescudas . Ánimo e adiante ! Saúdos .

A USC desenvolve un novo método para a entrega directa de fármacos no interior celular