Imaxes do asteroide 2020BX12 tomadas os días 4 e 5 de febreiro. Fonte: Observatorio de Arecibo.

Captan un asteroide coa súa lúa a 4,3 millóns de km da Terra

Un equipo de astrónomos localizou desde o observatorio de Arecibo, en Puerto Rico, o sistema binario 2020BX12 na súa aproximación ao planeta

Un equipo de astrónomos do Radar Planetario do Observatorio de Arecibo, en Puerto Rico, captaron a semana pasada un sorprendente feito a uns 4,3 millóns de quilómetros da Terra. O asteroide 2020 BX12, de entre 200 e 450 metros de diámetro, ao que estaban observando pola súa relativa proximidade ao noso planeta, viña acompañado dun satélite de apenas 70 metros de ancho e viaxando a 90.000 km/h. Confirmaron así que se trataba dun sistema binario, segundo as observacións realizadas entre o 4 e o 5 de febreiro.

“A análise preliminar suxire que o asteroide principal xira arredor dunha vez cada 2,8 horas”, apuntaron os astrónomos nun comunicado. Do mesmo xeito, salientaron que “o satélite ten un diámetro de aproximadamente 70 metros e xira unha vez cada 49 horas”. A distancia entre os dous corpos é duns 360 metros.

Este fenómeno, segundo apuntan os expertos, é relativamente habitual, pero o difícil é poder observar e capturalo debido á dificultade de detectar os asteroides nalgunhas ocasións. Descoñécese a razón pola cal os asteroides teñen ás veces lúas arredor deles. As ideas apuntan cara a unha orixe conxunta, como nas estrelas binarias, ou produto de colisións e interaccións posteriores con outros corpos.

O 2020 BX12 forma parte do grupo Apolo de asteroides próximos á Terra que se moven entre as órbitas de Marte e o noso planeta. Pasará preto do planeta vermello en xuño deste ano, e volverá preto da Terra en 2022 e 2024, aínda que a unha distancia maior cá destes días.