Créditos da imaxe composta e copyright: Stefan Seip (TWAN)

Sol e Vía Láctea do solsticio

Créditos da imaxe composta e copyright: Stefan Seip (TWAN)

Explicación: benvidos ao solsticio de decembro, o primeiro día de inverno no hemisferio norte e do verán no sur. As marcas astronómicas das estacións, as datas de solsticios e equinoccios, baséanse na posición do Sol na súa viaxe anual ao longo da eclíptica que atravesa o ceo da Terra. Neste solsticio, o Sol chega á súa declinación meridional máxima de -23,5 graos hoxe ás 16:28 TCU, mentres que a coordenada de ascensión recta na esfera celeste é de 18 horas. Iso sitúa ao Sol na constelación de Sagittarius nunha dirección preto do centro da nosa galaxia Vía Láctea. De feito, se puideras mirar o Sol do solsticio de hoxe contra as nebulosas e estrelas febles do fondo (iso é especialmente complicado de facer, especialmente nas hora de día) a túa visión sería algo semellante a esta panorámica composta. Para facela, tiráronse imaxes da nosa fermosa galaxia baixo os ceos escuros namibios que se uniron despois nunha vista panorámica. A partires dunha instantánea feita o 21 de decembro de 2015, o Sol superpúxose dixitalmente coma unha estrela brillante na posición do solsticio do inverno setentrional, preto do centro da Vía Láctea.