Xoves 25 Abril 2024

Messier 6 e o cometa Siding Spring

Créditos da imaxe e copyright: Rolando Ligustri (CARA Project, CAST).

Explicación: parece que faltou un pelo pero a coma e a cola verdeallos do cometa Siding Spring (C/2013 A1) están realmente a uns 2.000 anos luz de distancia das estrelas do cúmulo aberto Messier 6. Parecen moi achegados, ao estar na mesma liña de visión nesta preciosa paisaxe celeste do 9 de outubro cara a constelación Scorpius. Porén, o domingo 19 de outubro este cometa pasará realmente moi preto, a só 139.500 quilómetros, do planeta Marte. Iso vén sendo unhas 10 veces máis preto que calquera outro cometa que sobrevoase o planeta Terra e case un terzo da distancia Terra-Lúa. Aínda que non hai perigo dun impacto co núcleo, o pó do cometa, movéndose a unha velocidade duns 56 quilómetros por segundo relativos ao planeta Vermello, maila parte exterior da súa coma gasosa, poderían interaccionar coa delgada atmosfera marciana. Por suposto, o encontro tan achegado do cometa será seguido atentamente polas naves espaciais en órbita marciana e os todoterreos da superficie.

Un equipo da UVigo demostra a viabilidade de ir a Marte con propulsión solar