M16: os piares da creación estelar

Créditos da imaxe: J. Hester, P. Scowen (ASU), HST, NASA

Explicación: na nebulosa da Aguia están a formarse estrelas novas. Esta imaxe, tomada co Telescopio Espacial Hubble en 1995, amosa glóbulos gasosos a evaporarse (EGGs) que emerxen desde os piares de gas hidróxeno molecular e po. Os piares xigantes teñen anos luz de lonxitude e son tan densos que o gas do interior contráese pola gravidade para formar estrelas. No final de cada piar, a intensa radiación das estrelas novas e brillantes fai que o material de baixa densidade se evapor, deixandro as garderías estelares de EGGs densos expostos. A nebulosa da Aguia, asociada co cúmulo estelar aberto M16, atópase a uns 7000 anos luz de distancia. Os piares da creación foron fotografados de novo en 2007 polo Telescopio Espacial Spitzer en órbita en luz infravermella, levando á conxetura de que os piares xa poderían ter sido destruídos por unha supernova local, pero a luz dese evento aínda non acadou á Terra.