Labarada solar desde un Sol máis virulento

labarada solar
Créditos da imaxe: Solar Dynamics Observatory/AIA, NASA. Procesado: NAFE por Miloslav Druckmuller (Brno University of Technology).

Explicación: a rexión solar activa AR2192 era o grupo de manchas solares rexistrado máis grande dos últimos 24 anos. Antes de rotar cara fóra da faciana que apunta á Terra desde o Sol a finais de outubro, produciu seis enormes e potentes labaradas de clase X. A máis intensa captouse o 24 de outubro nesta fantástica imaxe desde o Solar Dynamics Observatory (Observatorio de Dinámica Solar) en órbita. A escena é unha combinación en cor de imaxe feitas en tres lonxitudes de onda diferentes de luz ultravioleta extrema; 193 angstroms que se amosa en azul, 171 angstroms en branco e 304 angstroms en vermello. A emisión, procedente de átomos de ferro e helio moi ionizado, rastrexa as liñas de campo magnético xirando a través do plasma quente da parte máis externa da cromosfera e a coroa do Sol. Por debaixo, a máis fría fotosfera solar aparece escura en lonxitudes de onda ultravioleta. A imaxe composta, excepcionalmente definida, procesouse cun novo algoritmo matemático (NAFE) que adapta o ruído e brillo dos datos do ultravioleta extremo para salientar de xeito fidedigno os detalles pequenos.