Créditos da imaxe: NASA, ESA, Jennifer Lotz (STScI).

Cúmulo galáctico Abell S1063 e máis alá

Créditos da imaxe: NASA, ESA, Jennifer Lotz (STScI).

Explicación: a uns 4 mil millóns de anos luz de distancia, as galaxias do cúmulo masivo Abell S1063 preto do centro desta instantánea do Telescopio Espacial Hubble. Pero os arcos azulados e febles son imaxes magnificadas de galaxias que se atopan ben lonxe máis alá de Abell S1063. Ao dobre de distancia, a súa luz non se albiscaría se non fose pola magnificación e distorsión que provoca a masa gravitacional do cúmulo, en gran parte invisible, con aproximadamente 100 billóns de veces a masa do Sol. O efecto, que fornece unha ollada abraianten de galaxias do universo temperán, coñécese coma lente gravitacional. Unha consecuencia da distorsión do espazo-tempo que foi predicida por Einstein por primeira vez hai un século. A fotografía do Hubble forma parte do programa Frontier Fields para explorar a Fronteira Final.