Martes 23 Abril 2024

Andrómeda érguese sobre Colombia

Créditos da imaxe e copyright: Hugo Armando Rúa Gutiérrez

Explicación: que é iso que se está a erguer por riba do outeiro? Unha galaxia. Tres amigos dun astrofotógrafo, que nunca antes viran unha galaxia, experimentaron un excitante ceo nocturno de primeira man que amosaba non só a franxa da nosa galaxia Vía Láctea pero tamén á veciña da Vía Láctea, a galaxia Andrómeda. A captura da escena requiriu unha coidadosa planificación anterior ao disparo, incluíndo atopar un sitio bo, agardar polo bo tempo, equilibrar tamaños angulares relativos cun teleobxectivo, arranxar o alumeado e minimizar a absorción atmosférica da luz. Por tanto, o disparo programado situou aos amigos sobre un outeiro a uns 250 metros de distancia e uns 50 metros por riba. A imaxe publicada, dun soa exposición, foi tirada o 26 de xullo ás 11:30 p.m. enGuatape (Colombia), a unhas dúas horas desde Medellín. As estrelas que se ollan ao redor están preto, na nosa propia galaxia, mentres a pequena galaxia xusto por riba deM31 é M110, satélite de Andrómeda.

O James Webb detecta a galaxia ‘morta’ máis antiga coñecida