A ruta da inmunoloxía leva camiño de dar co crecepelo.

O crecepelo é posible

Científicos de Barcelona e de Washington atopan no sistema inmune un fármaco que podería eliminar a calvicie

Os macrófagos en acción coas células capilares.

Un vendedor de crecepelo é sinónimo de falabarato. Abundaron durante séculos nas feiras, voceando os seus remedios. Xa na antiga Roma se vendían polas rúas pomadas contra a alopecia con graxa de oso. E os patricios gastaban unha fortuna en “capillamentum“, as perrucas da época. Pero o certo é que a ciencia, que inventou tantas cousas, aínda non deu cun crecepelo.

Pero todo podería cambiar no século XXI. Porque varios equipos de investigación no mundo traballan agora cunha diana que parece eficaz. Consiste en tratar o sistema inmune. E xa funciona en ratos, nos que o cabelo volve a medrar. Un deses equipos é español, do Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas (CNIO).

O que descubriron é unha conexión inesperada entre o sistema de defensa do corpo e a rexeneración da pel. Segundo revelan os autores no traballo, publicado en PLOS Biology, as células do sistema inmune chamadas macrófagos -responsables por exemplo de devorar posibles patóxenos-, son ademais as encargadas de activar o crecemento das células nai da pel.

Estas células nai permiten a rexeneración do pelo e tamén orixinan, cando teñen fallos, o cancro de células escamosas. Descubrir que os macrófagos as activan pode ser relevante non só de cara a terapias contra a perda do cabelo, senón para a investigación oncolóxica.

“Descubrimos que os macrófagos participan no proceso de rexeneración do pelo”, explica o investigadora Mirna Pérez-Moreno, “mesmo logramos inducir o crecemento do cabelo”.

A investigación sobre cancro de pel botou luz sobre a alopecia

Pérez-Moreno atopou a clave das células inmunes mentres analizaba outro problema. Os ratos cos que traballaba entón recibían un tratamento con antiinflamatorios, que tivo como inesperado efecto secundario a reactivación do crecemento do pelo.

Convencida de que a explicación debía estar no sistema inmune -a inflamación é unha resposta defensiva do organismo-, Pérez-Moreno empezou a experimentar cos distintos tipos de células responsables da defensa do organismo.

Xa este verán investigadores da Universidade de Columbia, nos Estados Unidos, publicaron en ‘Nature Medicine’ un estudo que relacionaba o cabelo co sistema inmune. E conseguiron reactivar en ratones o pelo en menos de tres meses de tratamento. Así que seica un dos maiores achados da historia da Humanidade estea poi preto de resolverse. O crecepelo, que tanto deu que falar, semella posible.