Nube tipo "cavum" sobre a cidade de Hong Kong. Foto: © Lee Tsz Cheung.

As nubes causadas polos incendios e os avións entran no novo Atlas internacional

A Organización Meteorolóxica Mundial presentou a nova edición deste catálogo, publicada por primeira vez en formato dixital

O Atlas Internacional das Nubes é unha publicación de referencia para os meteorólogos e todos os aficionados á observación do ceo. Neste 23 de marzo, Día Mundial da Meteoroloxía, a Organización Mundial da Meteoroloxía publicou a  nova edición deste atlas, que por primeira vez se ofrece en formato dixital.

Entre as novidades destaca a categoría de”nubes especiais”. Aquí entran as causadas polos incendios forestais ou erupcións volcánicas (flammagenitus), as xeradas pola acción do ser humano (homogenitus), como os ronseis dos avións (contrails) ou o fume das fábricas.

Nube

Nube “murus” captada durante un tornado en Colorado (EUA). Foto: © Matthew Clark.

A revisión do Atlas Internacional das Nubes tamén inclúe unha nova especie, a volutus, un tipo de nube alongada, coma un tubo, e cinco novos tipos de formacións que se distinguen por determinados rasgos: as asperitas (cunha especie de protuberancias), as cavum (cun burato no medio), as cauda (nubes de cola), fluctus (con aparencia de ondas do mar) e as murus (formacións verticais que adoitan anticipar tormentas).

As nubes clasifícanse dun xeito parecido ao que se segue cos seres vivos. Divídense en xéneros, especies e variedades que se nomean con termos latinos. Os dez principais xéneros (cirros, cirrocúmulos, cirrostratos, altocúmulos, altoestratos, nimbostratos, estratocúmulos, estratos, cúmulos e  cumulonimbos) non sufriron ningunha modificación.

Segundo destacan desde a Organización Meteorolóxica Mundial, esta actualización do Atlas Internacional das Nubes é a de maior volume da historia, debido á gran cantidade de información que se pode recabar grazas aos avances tecnolóxicos.

Esta nova edición pode consultarse, de xeito gratuito, na web do Atlas Internacional das Nubes, neste enlace.