Cinco apps para amantes da astronomía.

Amante da astronomía? Estas cinco apps están pensadas para ti

Non perdas detalle do que pasa aí arriba coas seguintes aplicacións

Descobre antes que ninguén cando ten lugar un lanzamento de foguete, unha eclipse, un tránsito planetario ou unha choiva de estrelas, e consegue pescudar que estrelas, constelacións, planetas ou satélites alagan o ceo.

Nas tendas de aplicacións é fácil atopar sinxelos desenvolvementos que nos axudan a escrutar o ceo e a estar ao tanto do que vai pasar. Toma nota

Sky map: busca estrelas e planetas

O que orixinalmente naceu como Google Sky Map (en Android está dispoñible) pasou a un novo plano (astral): o proxecto foi doado pola compañía e aberto a contribucións, de forma que agora sostéñeno outras mans.

A app usa a realidade aumentada para, a través dos sensores do teléfono (localización e movemento), proxectar na pantalla do móbil que estrelas e constelacións podes ver.

No vídeo -pasaron sete anos e a app evolucionou bastante, pero non deixa de ser conmovedor ver a vella versión de Android e o móbil do pleistoceno- Kevin Serafini explica como funciona.

Meteor shower: calendario de choiva de estrelas

Dispoñible para Android e iOS, esta app funciona a modo de calendario para non perder ningunha choiva de estrelas.

O que a fai interesante é que non só che ofrece o nome do evento e a súa data, senón tamén o momento de maior intensidade, unha valoración en función da súa importancia (é dicir, visibilidade e intensidade) e ata un contador regresivo mostrando cando será o próximo evento -xa sexa a modo de widget para Android ou de cartón para smartwatch

Por se todo isto fose pouco, ten en conta tamén outros factores que poderían facer máis ou menos interesante un evento determinado, como son a previsión meteorolóxica do lugar no que esteas e a fase da lúa que haberá, por se o seu brillo impídeche apreciar os meteoros con comodidade.

Calculadora de eclipses

Adiviña para que serve esta app de Android desenvolvida pola Universitat de Barcelona. Pois iso: ti indícaslle un lugar e o programa calcula cando foron (os pasados) e cando serán (os próximos) eclipses, tanto de sol como de lúa.

Ademais de situarche a data e dicirche se a eclipse será parcial, anular ou total, tamén che dá a hora de inicio do evento. E vén con sorpresa porque o nome engana: tamén calcula tránsitos planetarios, como o de Mercurio de hai uns días.

Iso si, ten en conta que ‘só’ calcula ata o ano 2100, así que se es inmortal (elfo ou vampiro, por exemplo) ten en conta que a NASA xa calcula ata o ano 3000. Aquí tes resumidos os deste ano.

Heavens Above: vixía a quen che vixía

Todo bo conspiranoico ou conspiranoica que se prece debe saber por onde andan os satélites. Porque si, aí arriba, ademais de estrelas, eclipses e planetas, tamén hai satélites artificiais.

A app Heavens Above (deseñada para Android, en iOS hai unha similar chamada Sputnik) permíteche identificar e localizar todos os dispositivos artificiais que orbitan a Terra. Así que se ves un punto brillante pasar fugaz a unha velocidade constante podes comprobar se veñen invadirnos ou só se trata da ISS.

Space launch now: atento aos foguetes

Pero claro, antes de subir ata a órbita terrestre todos eses satélites tiveron que ser lanzados antes. Se che vai a adrenalina da conta atrás e de ver como sae despedido un foguete cuspindo linguas de lume, Space launch now (en Android) é a túa app.

Inclúe un mapa do lugar do lanzamento, información sobre o dispositivo, que país ou consorcio internacional está detrás e cal será a súa función. Tamén inclúe ligazóns para ver o despegamento en directo e un contador regresivo para smartwatch.