Rocío Carballido (centro), xunto aos membros do tribunal e as directoras da súa tese. Foto: USC.

Os compostos metálicos poderían axudar a loitar contra o cancro

A tese da enxeñeira da USC Rocío Carballido avanza no estudo das posibles aplicacións destes materiais como axentes antitumorais e antioxidantes

A loita contra o cancro podería ter novos aliados. A enxeñeira química Rocío Carballido acaba de presentar na USC a súa tese de doutoramento, onde abre unha liña de investigación de cara ao estudo de compostos metálicos con potenciais aplicacións como axentes antitumorais ou antioxidantes. A tese, que leva o título de ‘Arquitecturas supramoleculares autoensambladas derivadas de hidrazona, carbamato e tiosemicarbazona’, foi dirixida polas profesoras de Química Ana González e Rosa Pedrido e pola docente Laura Rodríguez, da Facultade de Ciencias do Campus Terra de Lugo

No traballo abórdase a síntese e o estudo de compostos metálicos que presentan diferentes arquitecturas metalosupramoleculares (helicatos, mesocatos…), derivadas de moléculas orgánicas do tipo bishidrazona, biscarbamato, bistiosemicarbazona e tristiosemicarbazona.

Os resultados demostran a baixa toxicidade dos sistemas seleccionados

Rocío Carballido centrou as súas pescudas nalgúns compostos metálicos preparados para realizar estudos pola súa potencial aplicación como axentes antitumorais ou tamén como antioxidantes. Así, desenvolveu diversos ensaios de citotoxicidade en eritrocitos humanos, así como outros estudos relativos á súa interacción con diversas proteínas e oligonucleótidos. Os resultados das investigacións feitas pola xa doutora demostraron o baixo nivel de toxicidade que presentan os sistemas previamente seleccionados para este estudo, unha características que os converte en candidatos altamente acaídos para a súa proba e testaxe como fármacos antitumorais fronte a diversas liñas celulares.

Rocío Carballido estudou asemade no marco da súa investigación de doutoramento as posibilidades que ofrece un composto de cobre como catalizador biomimético da enzima catalasa e que, tralas conclusións acadadas, resulta ser un altamente eficiente fronte ao estrés oxidativo.

O tribunal, presidido polo profesor emérito do Departamento de Química Inorgánica da USC Manuel Rafael Bermejo Patiño, e composto tamén por Ana Isabel Matesanz García e Delfina Couce Fortúnez, docentes do mesmo departamento cualificaron con sobresaínte cum laude a investigación de doutoramento desenvolvida por Carballido Piñeiro.