Venres 26 Abril 2024

Unha tese de Santiago reivindica o uso do paladio para a 'química verde'

A tese de Pablo J. Frieiro Gomis titulada ‘Preparación y estudio estructural de compuestos ciclometalados de paladio. Aplicaciones de catálisis’ estuda a aplicación dos compostos de paladio como catalizadores en reaccións de acoplamento carbono-carbono. Como explica o seu autor, a investigación profunda nun campo de “especial utilidade para a síntese de produtos de grande interese para a química industrial e farmacéutica” xa que permitirá a formación de novos enlaces entre átomos de carbono.
Neste senso, unha das aplicacións máis interesantes dos compostos de paladio relaciónase coa súa actividade como catalizadores, moléculas que en pequenas cantidades –en proporcións do 1% ou incluso inferiores- aceleran ou reducen o gasto enerxético dalgunhas reaccións. Esta é unha propiedade moi estudada “pola súa potencial aplicación en procesos industriais”, explica Pablo Frieiro, e permite realizar “química verde” ao diminuír os custes enerxéticos, ademais de que nalgúns casos permitiría realizar procesos utilizando disolventes menos nocivos para o ambiente. A modo de exemplo, Frieiro Gomis sinala que cos catalizadores de paladio conseguiuse evitar a utilización en distintos procesos do benceno, un disolvente altamente tóxico e nocivo.
Máis información no seguinte enlace:

Un salto desde Galicia para crear encimas artificiais en células vivas

O laboratorio que dirixe José Luis Mascareñas no CiQUS de Santiago constrúe un sistema híbrido con paladio e unha miniproteína